Nieuw hier...

Started by H, Nov 02, 2012, 08:45 AM

Previous topic - Next topic

H

Na een aantal dagen te hebben gelezen me zojuist geregistreerd en ik zal wat over onze situatie vertellen..
We zijn een jong gezin met 2 kleine kinderen, door stommiteiten van mijn kant diep in de schulden gekomen, totaal zo'n 61000 euro momenteel geen achterstanden dus ook geen deurwaarders etc maar wel,iedere maand een heel gepuzzel om rond te komen.

We hebben alles goed in kaart en er komt tot op heden nog steeds meer binnen dan dat er uit gaat en aangezien onze jongste in januari naar school gaat hopen we dat mijn vriendin meer kan werken en er dus meer binnen gaat komen, we verdienen al wat bij door thuiswerk en ik ben zelf nog aan het kijken voor bv een krantenwijk.

Het laatste wat we willen is de schuldsanering in, ik wil bv niet dat mijn werkgever mijn salaris op een andere rekening moet storten en zo dus op de hoogte is van mijn problemen, mede omdat ik uitzicht heb op promotie en dus een hoger salaris en dit niet in gevaar wil brengen...

Ik hoop hier tips te krijgen over wat ik het beste kan doen en of er mogelijkheden buiten de sanering om zijn..

Gr.
H

Libra

Hai H,

Van harte welkom hier!

Als ik het zo lees doen jullie het eigenlijk heel goed!
Je schrijft dat er meer binnenkomt dan er uitgaat.
Dat is heel positief, want dat betekent dat je de schulden kunt gaan aflossen.

Het leven met schulden is gewoon heel zwaar en het betekent, zeker als jullie het zelf willen gaan doen, leven op een zeer strak budget.
Maar, en dat is het goede nieuws, het is te doen en zeker mogelijk.

Ik kan je een paar tips geven:
- zeg eventuele overtollige/dure abonnementen af (krant, tijdschriften e.d);
- neem eventuele te dure abonnementen eens goed onder de loep (mobiele telefoon, internet e.d.) en kijk of je hier op kunt besparen;
- hetzelfde geldt voor verzekeringen (zorgverzekering, opstal, inboedel, auto e.d.);
- maak een weekbudget voor de boodschappen en pin dit bedrag in

H

@libra

Dank je, uiteraard zijn we blij ditmweekemd nergens achterstanden hebben en er nog meer binnenkomt dan er uitgaat. Datbhet broekriem aangehaald dient te worden is wel duidelijk...we gaan wel proberen om alles onder 1 dak te plaatsen zodat het nog overzichtelijker wordt maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag...ook hebben we maandelijks het probleem dat we op 2 rekeningen rood staan e dit alle past allemaal net met de salarissen die alles net op tijd weer aanvullen..
Afgelopen tijd al aardig bezuinigd, grote te dure auto er uit en klein oud bakkie ervoor in de plaats ( nodig voor het werk )
Ik ben nu nog aan het kijken om onder wat abonnementen uit te komen waaronder telefoon maar helaas zit ik hier nog een jaar aan vast dus heb daar weinig vertrouwen in...

Ga in iedergeval contact opnemen met de Kredietbank om te kijken of er een oplossing is buiten de sanering...

Vraag me ook af of er mensen zijn met ook 2 kleine kinderen ( 4 en 8 in ons geval )en wat die wekelijks kwijt zijn aan boodschappen....

lotte

Hallo H,

wees welkom hier.
Je hebt een goede stap gedaan door je hier te gaan lezen, en nog beter, door je aan te melden  ;)

De vraag over hoeveel je per week aan boodschappen kwijt bent, tja dat is voor een ieder verschillend. Het ligt aan de wensen en behoeftes die jullie hebben. Ik denk dat je met 80 euro in de week een heel eind komt

Veel succes en ik ben benieuwd naar je plan hoe je de schulden om laag gaat brengen.

Succes

L