Ons verdriet

Started by Stil-verdriet, May 06, 2009, 06:48 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Quote from: "Stil-verdriet"
Quote from: "marco"Je kan het op eigen kracht, maar zal het met zijn twee
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Stil-verdriet

Hallo Allemaal,

Wij zijn nu bezig met de besparingslijst. Wij kunnen per maand 245 euro besparen op onze maandelijkse lasten. Deze lasten krijgen wij over een periode van 19 maanden omlaag met naar 245. Een gedeelte van de sparen zijn direct merkbaar. het opzeggen van het abonnementenvan de GSM's kan nog even duren. De staatsloterij kost alleen maar geld. Het afgelopen jaar hebben wij de inleg er niet uit kunnen halen. Deze gaat er ook uit. Wat er niet uitgaat is de postcode loterij, deze brengen wij terug naar 1 lot.

Onze situatie is een stuk beter dan een aantal weken geleden, dat maakt mij een stuk vrolijker.

Stil-verdriet

Ons budget voor boodschappen bedraagt nu 300 euro per maand. Voor de maand mei hebben 465 euro uitgegeven aan boodschappen. Dit is 165 euro te veel. Aan "roken is 80 euro in rook opgegaan. Wij gaan een poging wagen om te stoppen hiermee. Vandaag is de eerste dag. En hier wordt ik niet vrolijk van :x  :x

puntjeopdei

Wat goed zeg!!  Idd 80 euro in rook opgegaan.. Houd vol het gaat jullie lukken! Probeer iets om handen te hebben of ga kauwgom kauwen.

jan

Quote from: "Stil-verdriet"Ons budget voor boodschappen bedraagt nu 300 euro per maand. Voor de maand mei hebben 465 euro uitgegeven aan boodschappen. Dit is 165 euro te veel. Aan "roken is 80 euro in rook opgegaan. Wij gaan een poging wagen om te stoppen hiermee. Vandaag is de eerste dag. En hier wordt ik niet vrolijk van :x  :x

Je moet voorkomen dat je een "andere verslaving" vindt. Succes met je poging!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Stil-verdriet

Met het stoppen met rokken gaat het slecht, van ellende ben ik weer begonnen. Volgende week probeer ik weer te stoppen, maar dan ga ik minderen met 1 sigaret per twee dagen, momneteel rook er bijna 17 op een dag, het is heel moeilijk om vol te houden. Stoppen kan iedereen, maar volhouden niet.

Stil-verdriet

Roken

Ik was even gestopt met roken. Het effect was dat ik na een paar dagen weer begon te roken, in eeen bijna extreme vorm. Bijna een pakje per dag!

Ik ben nu bezig om het roken te verminderen. Wij hebben nu hiervoor een schema opgezet, om uiteindelijk te eindigen op 0. In rook gaat op 79 euro per maand. Ik rook 16 pakjes per maand!!!. In sigaretten is dit 320 stuks, per maand, zeg maar 10 tot 11 sigaretten per dag. Per week is dit 77 sigaretten.

Om in een keer te stoppen werkte niet bij mij. Per week rook ik 5 sigaretten minder. Ik hoop dat dit werkt, ik zit nu in de week van de 72 sigaretten. Het verschil merk ik nog niet echt.

Stil-verdriet

Met roken gaat het beter, ik zit nu op 55 sigareten per week, ik moest sneller minderen om dat ons budget op was. De kinderen zijn zeer vervelend, want ze kunnen niet naar buiten. Ik kijk uit naar het einde van de zomer.

Stil-verdriet

Goed nieuws, ik ben helemaal gestop met roken. Of mij dit allemaal waard is geweest, moet ik nog maar afwachten. Tijdens het stopproces hebben wij veel ruzie gehad om niets. De kinderen hebben hier erg onder geleden. Ik was ineens de gestreste, humeurige Mama. Om niets zat ik tegen het plafond. Mijn kleinste wou van peuken die ze buiten had gevonden sigareten voor mij maken. Ik hoop dat dit jullie allemaal bespaard blijft.

Op ons lijst kan een streep door het roken.

Dick

Goed gaan, redden jullie het nog steeds zonder nicotine ?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info