Ons verdriet

Started by Stil-verdriet, May 06, 2009, 06:48 PM

Previous topic - Next topic

Stil-verdriet

Hoi,

Gelukkig dat jullie niet weten wie wij zijn, want anders zou de schaamte heel groot zijn. Wij hebben nu een schuld van ruim
49000 euro. Deze schuld is ontstaan, omdat wij krediet op krediet kregen. Het begon heel onschuldig met een comfortcard. Wij konden een computer kopen, een aantal jaren geleden via de werkgever van mijn man. Wij kochten dit apparaat en de verkoper bood ons de mogelijkheid, om over een jaar te betalen. Dit hebben wij gedaan, het geld van de computer hebben wij toen uitgeven aan een bankstel. Ik vond dat ik dat wel verdiende. Na jaar hadden wij ineens de computer schuld, want wij hadden natuurlijk dat bedrag niet bijelkaar gespaard. De comfortcard gaf de mogelijkheid om steeds meer krediet op te nemen. Na een aantal opnamens hebben wij deze overgesloten en overgesloten en weer bijgeleend totdat wij een schuld van 49000 euro hadden. Nu beginnen wij het pas te beseffen hoe stom wij zijn geweest. Wij hebben een paar vervelende uitgaven gehad en wij hebben nu de maximale roodstand bereikt.

Het leven doet nu heel pijn. Maar er is licht, wij zijn er overeens dat wij onze schuld moeten gaan aanpakken. Wij leven nu tijdelijk op de tankpas van manlief.

marco

Quote from: "Stil-verdriet"Het leven doet nu heel pijn. Maar er is licht, wij zijn er overeens dat wij onze schuld moeten gaan aanpakken. Wij leven nu tijdelijk op de tankpas van manlief.

Jullie zijn begonnen, probeer het vol te houden. Wij hebben het nu ook moeilijk, ons vakantiegeld gaat nu op aan aflossen.
Marco en Bianca

Stil-verdriet

Wij zijn een manier aan het zoeken om geld te verdien. Ik zag een advertentie staan over emails lezen en reageren, dan kon je 150 euro per dag verdienen. Je moet dan wel een investering doen van 25 euro. Heeft iemand ervaring hiermee ?

jan

Quote from: "Stil-verdriet"Wij zijn een manier aan het zoeken om geld te verdien. Ik zag een advertentie staan over emails lezen en reageren, dan kon je 150 euro per dag verdienen. Je moet dan wel een investering doen van 25 euro. Heeft iemand ervaring hiermee ?

Ik zal even snel reageren:

Niet doen !!!!

Waarom niet, omdat dit oplichters zijn die jullie rotzooi verkopen. Je krijgt een ebook dat je weer moet verkopen. Ik weet dat jullie wanhopig zijn, maar snel geldverdienen bestaat niet!!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

Stil-verdriet,

Het begin is het moeilijkst, als jullie er samen voor gaan, komen jullie er sterker uit. Wij kunnen jullie helaas niet helpen, maar wij kunnen jullie wel moreel steunen. Je kunt hier tips en tools krijgen. Je kunt hier een luistert oor vinden...

Sterkte
Peter
Administrator Forum

marco

Inventariseer eerst je schulden,  je inkomsten en je kosten. Maak daarna een actieplan. Belangrijk in alles is dat de huur en de hypotheek wordt betaald. Alle begin is inderdaad heel moeilijk. Ga ervoor!!
Marco en Bianca

pltzak

Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal.

Stil-verdriet

Beste allemaal,

Wij hebben de moet opgepakt om alles in kaart te brengen, hierbij is menig woord en het is allemaal erg emotioneel geweest. Wij hebben besloten er voor te gaan. Ons vakantie geld wordt gebruikt om ons saldo tekort weg te werken. Al onze overbodige rotzooi verkopen wij via marktplaats. Wij zijn nu bezig een sluitende begroting in elkaar aan het zetten. Dit is best wel wat puzzelen. Wij willen hier sterker uitkomen. Bedankt dat jullie ons steunen en niet met ons mee huilen!

Stil-verdriet

Quote from: "jan"
Quote from: "Stil-verdriet"Wij zijn een manier aan het zoeken om geld te verdien. Ik zag een advertentie staan over emails lezen en reageren, dan kon je 150 euro per dag verdienen. Je moet dan wel een investering doen van 25 euro. Heeft iemand ervaring hiermee ?

Niet doen !!!!

Waarom niet, omdat dit oplichters zijn die jullie rotzooi verkopen. Je krijgt een ebook dat je weer moet verkopen. Ik weet dat jullie wanhopig zijn, maar snel geldverdienen bestaat niet!!!

Het is inderdaad te mooi om waar te zijn, dit was een gedachte uit wanhoop. Sprookje bestaan niet!

janirene

Quote from: "Stil-verdriet"
Quote from: "jan"

Niet doen !!!!

Het is inderdaad te mooi om waar te zijn, dit was een gedachte uit wanhoop. Sprookje bestaan niet!

Ze weten dat mensen in geldnood, alles doen om maar wat geld te verdienen. Ze betalen voor gebakken lucht en ze kunnen er niets tegen doen.

Stil-verdriet

Wij hebben net als andere Nederlanders ons vakantiegeld ontvangen. Dit geld gaat nu op aan het aanvullen van ons saldo en het aflossen van onze schulden. Wij hebben inmiddels in kaart gebracht wat onze "kort" lopende schulden zijn. Wij hebben nu een creditcard in zijn geheel afgelost. Wij staan ook niet meer rood. Dit scheelt volgende maand 125 euro aan kosten. Deze veroorzaker van ellende is door ons doorgekipt, zodat wij niet meer in de verleiding kunnen komen.

Wij krijgen nu een aantal slechte maanden, wij halen de broekriem aan. Het kan niet anders. Zoals iemand al op het forum zei de zomermaanden zijn het moeilijkst. Iedereen is vrij en er moet wat vertier zijn. Voor de kinderen wordt het ook moeilijk, zij zullen onze bezuinigingen niet helemaal begrijpen.

ptje

Wel eens gedacht om iemand je budget te laten beheren ?

jan

Quote from: "ptje"Wel eens gedacht om iemand je budget te laten beheren ?

Een budgetbeheerder kost simpelweg (veel) geld. Je kan het beter eerst zelf proberen. Dit is beter voor jezelf vertrouwen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Je kan het op eigen kracht, maar je zal het met zijn twee
Marco en Bianca

Stil-verdriet

Quote from: "marco"Je kan het op eigen kracht, maar zal het met zijn twee