Onderwerp: Weer duurder boodschappen

Started by David, Jul 09, 2024, 12:32 PM

Previous topic - Next topic

David

Ik wilde het vandaag hebben over iets waar we volgens mij allemaal wel mee te maken hebben: de stijgende kosten van boodschappen. Volgens een artikel op NU.nl zijn vooral frisdrank, chocolade en olijfolie flink in prijs gestegen. Het is niet alleen dat de prijzen omhoog gaan, maar ook dat producten kleiner worden, een fenomeen dat 'krimpflatie' wordt genoemd. Ik merk dat mijn wekelijkse boodschappen steeds duurder worden en ik vraag me af hoe jullie hiermee omgaan. Wat doen jullie om te besparen? En hebben jullie tips om toch binnen het budget te blijven?

Bron: https://www.nu.nl/economie/6319656/duurdere-boodschappen-prijzen-frisdrank-olijfolie-en-chocolade-omhoog.html

Frank122

Ik merk zelf ook dat mijn wekelijkse boodschappen steeds duurder worden. Om hierop te besparen, probeer ik verschillende strategieën toe te passen. Ten eerste let ik goed op aanbiedingen en koop ik grotere hoeveelheden van producten die ik vaak gebruik wanneer ze in de aanbieding zijn. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk huismerken te kopen, die vaak net zo goed zijn als A-merken, maar een stuk goedkoper.

Een andere tip is om een boodschappenlijstje te maken en je daaraan te houden. Op die manier voorkom je impulsaankopen die je budget kunnen opblazen. Ook kan het helpen om aan het begin van de week een weekmenu te maken, zodat je precies weet wat je nodig hebt en niet te veel koopt.

Tot slot, probeer ik minder bewerkte producten te kopen en meer zelf te koken. Dit is vaak niet alleen goedkoper, maar ook gezonder.

flits

ik maak zelf elke week een weekmenu en maak daar een boodschappenlijstje op daarbij ben ik alleen en heb geen huisdieren meer dus scheelt al in voer en kattenbakvulling scheelt al zo een €10 a €15 per week wat ik minder uit geef ik koop veel huismerk omdat het goedkoper is en werkt net zo goed het helpt ook dat je je eigen aan je boodschappenlijstje houd
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Joost

De aanhoudende inflatie valt echt op, vooral in de supermarkt. Het lijkt alsof mijn geld elke week minder waard wordt. Om dit te compenseren, let ik extra op aanbiedingen en koop ik vaker huismerken. Het helpt ook om een boodschappenlijstje te maken en me daaraan te houden. Het blijft een uitdaging, maar zo probeer ik toch binnen budget te blijven.