Minilening nu bericht Debtco

Started by pacem, Apr 11, 2023, 12:04 PM

Previous topic - Next topic

pacem

Beste Forum leden,

Ik heb ooit een minilening gehad bij saldodipje. Dit was in 2015.
Nu krijg ik opeens bericht van Debtco dat er nog een bedrag zou open staan.
Naar mijn inziens is dit verjaard en heb ze hier ook over geinformeerd.

Kan ik verder nog iets doen?

groet Pacem

peter

Het is belangrijk om te weten dat de verjaringstermijn voor minileningen in Nederland 5 jaar is. Aangezien je lening uit 2015 komt, lijkt het inderdaad verjaard te zijn. Hier is wat je kunt doen:

Verzamel bewijs: Zorg dat je alle relevante documenten en communicatie met betrekking tot de minilening bij de hand hebt. Dit kan onder andere betalingsbewijzen, contracten en eerdere correspondentie met Saldodipje zijn.

Stuur een aangetekende brief: Stuur een aangetekende brief naar Debtco waarin je duidelijk aangeeft dat de vordering verjaard is en dat je niet van plan bent om te betalen. Vermeld hierbij de belangrijkste informatie over de lening, zoals het leenbedrag, de datum van afsluiting en eventuele betalingen die je al hebt gedaan.

Neem contact op met een juridisch loket: Als Debtco blijft aandringen op betaling, is het raadzaam om contact op te nemen met een juridisch loket voor gratis juridisch advies. Zij kunnen je adviseren over je rechten en eventuele vervolgstappen.

Overweeg een klacht in te dienen: Als je van mening bent dat Debtco onrechtmatig handelt of je onterecht onder druk zet, kun je overwegen een klacht in te dienen bij de Autoriteit Financiƫle Markten (AFM) of de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG), afhankelijk van het soort bedrijf dat Debtco is.

Onthoud dat je niet hoeft te betalen voor een verjaarde schuld en dat je het recht hebt om je op de verjaring te beroepen. Bewaar alle correspondentie met Debtco voor het geval je juridische stappen moet ondernemen.

Er is ook de stichting Xwiljoenen (https://www.xwiljoenen-juridischadvies.nl/) die slachtoffers helpt van flitskredieten. Deze regelmatig in het nieuws en is zeer succesvol in de juridische bijstand.

Peter
Administrator Forum

peter

Kijk eens op: https://radar.avrotros.nl/forum/lenen-f73/ferratum-minileningen-en-trust-and-law-incasso-t183517-s2800.html

btCo is een samenwerking met Trust and Law incasso.
Debtco werkwijze is iets agressiever dan dat van Trust and Law.
Je hoeft je echter geen zorgen te maken. Ook debtco zal niks kunnen doen behalve dreigen. (van Sacredfour)
Peter
Administrator Forum