Te zwaar, moet afvallen en dit lukt niet

Started by Ronda, Apr 19, 2022, 09:07 AM

Previous topic - Next topic

Ronda

Hoi, wij hebben schulden best wel veel. Wij zijn bezig om dit weg te werken, we bezuinigen op alles. Op dit moment eten wij slecht, omdat dit makkelijk is en goedkoop. Voor 5 euro heb je een maaltijd, zoals pizza of pasta.

Momenteel merken wij aan de kinderen dat ze zwaarder worden, het komt door ons gedrag. Wij willen hier wat aan doen, maar door geld gebrek kunnen wij dit niet. Wat kunnen wij doen?

Meelezertje

5 euro voor een maaltijd vind ik best wel veel. Wij hebben geen schulden meer. Als als ik elke dag 5 euro voor een warme maaltijd zou moeten uitgeven... dat is veel te veel. Gewoon zelf (goedkope) pasta of rijst koken en met ui en tomatenpuree en zout peper ed een saus maken is veel voordeliger. Je kunt er dan een klein beetje gehakt door doen of wat kaas erover raspen. Gewoon aardappels met (diepvries of vers) groenten is kost ook minder dan 5 euro. Althans as je met het seizoen eet. Bovendien niks weggooien maar een restjesdag.  Maak eens een aantal recepten waarbij je berekent wat het nu kost per maaltijd.  Dan krijg je inzicht. En heb je goede variatie. En niet ongezond. Luxe groente en vlees zit er niet in. Maar gezond kan zeker wel.
Sterkte!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

jan

Met 5 euro kan je veel, echter als je kant en klaar koopt bij super, koop je ongezonde rotzooi waarvan je snel dik wordt. Koop id. tomaat en aardappelen. Een ei is ook een goede vlees vervanger.

En een restjesdag is ook een prima methode om gezond te leven.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Ronda

Het is allemaal makkelijker gedaan dan gezegd

jan

Als je te weinig geld hebt te besteden koop je snel een slechte hap eten. Dit eten zit vol met zout en maak je snel dik. Dit is helaas een feit,.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator