Minnelijke regeling geslaagd, incassobureau weigert dossier te sluiten

Started by Misstammie38, Jan 14, 2022, 10:13 PM

Previous topic - Next topic

Misstammie38

Ik heb even advies nodig.
Wij hebben vorige week na 3 jaar eindelijk de brief der brieven gekregen van de gemeente dat wij schuldenvrij zijn en dat wij onze verplichtingen keurig hebben gedaan. Alle schuldeisers zijn ingelicht en ik ben mijn schuldeisers gaan bellen dat ik een bevestiging wil dat het dossier nu gesloten is. Ik bel vervolgens incassobureau Directpay en die zeggen nu dat ze weigeren de dossiers af te sluiten omdat er minder dan voorgesteld is afgelost tijdens de MSNP.

De eerste twee jaar van de regeling hebben ze keurig de prognose gekregen maar in het laatste jaar ben ik chronisch ziek geworden, mijn baan in de zorg daardoor kwijt geraakt en zit nu in het UWV en ben zoekend naar een functie die ik kan doen. Ik heb mijn sollicitatie verplichting gedaan, gemeente keurig ingelicht en de gemeente heeft ook gezegd dat ik niks eraan kan doen dat ik lichamelijk ziek ben geworden en daardoor nu in een uitkeringspositie verkeer.

Directpay denkt daar dus anders over en weigert nu mijn dossier te sluiten terwijl ik mij drie jaar lang aan alle verplichtingen heb gehouden. Mag dit zomaar? Mijn bewindvoerder zei namelijk dat dit niet mag en dat ze akkoord zijn gegaan met een prognose voorstel, en dat dit dus mee kan vallen maar ook tegen kan vallen.

Ik heb de balen in van deze situatie. Alle schuldeisers hebben het dossier netjes gesloten en Directpay gooit nu gewoon even roet in het feestje. Wie weet mij van goede raad te voorzien? Alvast heel erg bedankt.

peter

Ik zou zo snelmogelijk contact opnemen met de gemeente en het bij hun neerleggen. Directpay wil heel simpel geld incasseren. De gemeente geeft aan dat jullie schuldenvrij zijn.
Peter
Administrator Forum

jan

Dit klinkt als een soort van chantage. Meld dit bij de gemeente. Geslaagd is geslaagd en dit is wettelijk!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

mikemike