De energierekening

Started by Marjan12, Oct 22, 2021, 10:40 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Mijn energie kosten zijn in de afgelopen weken verdubbeld. Ik betaal nu voor een flat, bijna 310 euro per maand. Ik had een variabel contract en vraag mij af hoe nu verder :'(

Meelezertje

Oei,  grote schrik. Ik zou kijken of je toch niet ergens voor een jaar een vast contract kunt afsluiten dat per maand voordeliger is. Op jouw gebruik gebaseerd. Mochten de tarieven dan weer erg gaan dalen ( dat kan ook)zou je de boete van opnieuw overstappen voor lief kunnen nemen.
En flink bezuinigen op het verbruik. Dan kun je ook verantwoord je maandtermijn nu al naar beneden laten zetten.
En met de jaarafrekening mag je rekenen op die 400 van de overheid. Dus stond je termijn iets te laag dan is er geen man overboord.

Ik draag momenteel ook al dikke wollen pantoffels met maillot onder mijn spijkerbroek. Als ik achter de pc zit krijg ik ijskoude vingers. Draag nu oude fleece handschoenen met afgeknipte vingertoppen. Zo hou ik het toch behaaglijk. s Avonds onder een woonkleed op de bank.  Het is hier nu 15,5 graden in huis. Soms warmt de zon het op tot 19 graden. Ik wil nog niet de kachel aanzetten.

Wij hebben vast contract tot midden 2022 voor 90 euro per maand. Gas en Elektra.

Sterkte.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

jan

Ik heb dit jaar zonnepanelen laten plaatsen, levert meer op als spaargeld, door de gestegen kosten, is de terugverdientijd veel korter dan de 5 jaar. Daarnaast ben ik bezig met het isoleren van alles. Ik heb in de huiskamer nog een airco laten plaatsen, die kan ook verwarmen. Ik heb elektrische verwarming op de slaapkamers laten bijplaatsen om het gasverbruik terug te dringen. Door de zonnepanelen verbruik ik minder energie. Ik kan mijn huis op deze manier op 20 graden houden en bijna geen gasverbruik.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Door dat mij vrouw reuma heeft, kunnen wij de verwarming niet lager zetten. Dus bij ons is deze 20 graden, ik alles geïsoleerd, ik zou niet weten hoe ik verder zou moeten.   

Joost

Via eigenhuis hebben wij zonnepanelen gekocht, niet veel, want wij hebben een klein huis, om zo de kosten te drukken. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat niemand dit heeft zien aankomen of toch wel, om europa onder druk te zetten.