Einde WSNP maar nu nog de administratie :-(

Started by equestrian, Oct 04, 2021, 12:05 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Welke bedrijven hebben allemaal financiële gegevens van mij?

Sinds februari zijn we uit de WSNP. Maar nu komt nog een hele hoop gedoe om allerlei gegevens te laten wijzigen bij allerlei bedrijven.

Wij willen graag weer een huis kopen en dat kan als ons belang groter is dan het belang van de registratie in het BKR.
Maaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr er blijken toch behoorlijk wat gegevens handelaren te zijn.

EDR, Lindorff, Focum, Experian, DirectPay dat zijn de namen die ik heb kunnen vinden en heb benaderd.
De ene instantie is heel meegaand en meewerkend en de andere........ enorm drama......

Maar ik ben benieuwd of er nog meer bedrijven zijn die mijn krediet scores bijhouden.
Heeft iemand nog namen?

Alvast bedankt voor het meedenken :D

equestrian

Quote from: abnormaal on Oct 04, 2021, 08:17 PM

Na de WSNP behoren schulden je niet meer te achtervolgen.............

::) Tja welkom in de wereld waarin de wetten door veel bedrijven niet worden nageleefd. Zelfs schulden is gewoon handel voor bedrijven. Ik ga jouw lijst eens lezen. Hartelijk bedankt @Abnormaal  :D

Toevoeging na paar minuten: Registratie bij BKR zijn, op één na, allemaal verwijderd. Die ene die er nog staat gaat over bedrag beneden € 500.- en zal per 1.12.2021 automatisch verwijderd worden. Het was een hoop gedoe en een ellenlange discussie maar bij één dossier was het opvragen van mijn volledig dossier voldoenden. Men draaide als een blad aan een boom om omdat men geen volledig dossier kon leveren heeft men besloten om toch de BKR registratie te verwijderen

Marjan12

equestrian

Quote from: Marjan12 on Oct 08, 2021, 07:21 AM
Dus nu echt een schone lei?

Nou de meeste dromen zijn bedrog en zo ook die van ons  :o
Juist die laatste die automatisch zou vervallen bleek een foutje te zijn. Na twee weken redelijk intensief mailcontact hebben ze afgelopen week nu deze toch verwijderd omdat deze vordering verjaard is. Tja ze hadden iets kunnen krijgen als ze in die drie jaar van de WSNP eens hadden gekeken in het insolventieregister. Nu hebben ze niets.

En het bedrijf met onvolledig dossier..... die hebben de negatieve registratie verwijderd. Maar nu ineens staat deze wel weer in het BKR. Eerst was deze geheel verwijderd en nu staat die er wel weer in. Weliswaar niet met de negatieve registratie maar dan nog. Dus ook daar maar weer eens een mail aan gewaagd.

Nu bezig met onderzoek naar woekerpolissen en kredietclaims. Het blijkt dat veel van de schuldeisers ook nog eens woekerpolissen hebben verstrekt en teveel rente in rekening hebben gebracht voor de mogelijkheid tot roodstand.

equestrian

Quote from: abnormaal on Oct 30, 2021, 08:54 AM
Dus tijd voor een bezoekje aan de website van de consumentenbond

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2020/consumentenbond-onderzoekt-woekerrentes

yup die had ik al gevonden en mij aangemeld. Maaaaaaaaarrrrrrrrr (ja er is altijd een grote maar helaas) als je niet alles hebt afbetaald (zoals vaak in de WSNP het geval is) dan krijg je waarschijnlijk 0,0 omdat een evt tegemoetkoming in mindering word gebracht op het restbedrag  ???