Schulden

Started by Mvh, Sep 04, 2021, 09:09 AM

Previous topic - Next topic

Mvh

Met wie kan ik over mijn schulden praten ?

jan

Je kan hier anoniem over je schulden praten. De meeste mensen hier hebben een schuldprobleem of hebben deze gehad
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Mvh

Ja wat is anoniem, ik ben bang dat iemand mij herkent 

jan

Daarom moet je ook niet je echte naam gebruiken en geef nooit je woonplaats op. Maak je bericht zoveel mogelijk anoniem. Het maakt ons niet uit, wie of wat je bent, Wat je kwijt wil, zet je hier neer.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Mvh

Ik weet niet waar te beginnen, want het is zo verschrikkelijk veel

jan

Neem een kladblok en begin te schrijven, dan is het overzichtelijk en kun je een plan maken!
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Mvh

Ok hiermee ga ik beginnen, ik schaam mij hier best voor, want ik ben niet zo opgevoed

Stil-verdriet

Je hoeft je niet te schamen, het kan echt iedereen overkomen

Mvh

Ok, maar dit is voor mij gevoel en hoe ik in het leven sta

jan

Gevoel moet je even opzij zetten, anders kom je er niet uit!
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Mvh

Ja, ik modder nu al te lang aan

Rotterdam01

Quote from: Mvh on Sep 04, 2021, 09:09 AM
Met wie kan ik over mijn schulden praten ?

Met ons hier, ik probeer vaak te reageren.
Ben zelf nog bezig met 40K plus.
Er kunnen diverse,redenen zijn waarom mensen angstig zijn,herkenning, familie,geloof enz.
Zet het hier neer mensen kunnen je helpen je staat niet alleen.

Katniss

Dit forum is juist een veilige plaats waar je over je schulden kunt praten. De mensen hier hebben in hetzelfde schuitje gezeten, of zitten er nog in.
Mocht je het nodig hebben om hulp te krijgen, dan kun je het beste kijken wat de gemeente waarin je woont aanbiedt aan schuldhulp. Dat is gratis en goed.

Als je aanklopt bij de schuldhulpverlening van de gemeente is de eerste stap ook het in beeld brengen van je situatie. Dus weten welke schulden je hebt, hoeveel het is en welk bedrag per maand jij eraan betaald. Daarnaast natuurlijk wat je inkomsten zijn en welke andere vaste lasten je hebt, zoals huur/hypotheek verzekeringen enzo.

Je bent niet alleen, echt niet. Vertel hier over waar je mee zit er zijn hier echt heel veel mensen die veel goed advies kunnen geven en je regelmatig een hart onder de riem steken.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Pak het op, het is geen schande. Het is pas schande als je er niets mee doet.

Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45