Je zal, het huishoud geld voor jezelf moeten verhogen. Dit kan je ook doen per stapje, verhoog het naar 55 euro en als jezelf hierdoor gezonder wordt, moet je dit gewoon doen.
Je bent het goed gedaan, in de afgelopen periode, maar door te karig te leven, straf je, jezelf min of meer onnodig.
Ik leef nu van mijn beschikbare budget van hetgeen als ik in de AOW kom ( plus de huidige Zorgtoeslag en Huurtoeslag) en de rest spaar ik voor "later".
Panisch als ze me straks gaan "korten" want ik krijg dan bijna 200,00 euro minder.
Het sparen gaat me goed af, het ziek-zijn en meer uitgeven aan eten minder, dat red ik niet met 5 euro meer per week.
Omdat ik het toch moet, neem ik meer bijvoeding per dag en eet ik echt niet iedere dag middageten.
Zo gauw ik een buffer heb van drie maanden van de huidige WAO-uitkering dan ga ik wat meer uitgeven aan eten ed., want het is echt heel moeilijk en ik ben echt panisch voor wat er gebeurd over 3 jaar als ik in de AOW ga komen, dan moet ik het immers ook daarvan doen, en alles wordt al sowieso duurder.
Ik had trouwens een "huuraanpassing" gekregen, maar daar hou ik ook niet veel van over hoor.
Mss een domme vraag, maar als ik minder uitkering krijg, wordt dat dan gekompenseerd door zorg en Huurtoeslag verhoging?, anders moet ik ook nog es verhuizen.