dieet

Started by flits, May 01, 2021, 02:05 PM

Previous topic - Next topic

flits

als het hier  niet goed staat zet het dan maar waar het wel hoort omdat mijn schildklier te langzaam werkt moet ik eigenlijk een koohlydraad arm dieeet volgen ik ben er inmiddels mee begonnen door koolhydraad arm brood te kopen en ik zoek nog meer recepten die koolhydraad arm zijn weten jullie mischien waar ik moet zoeken  op een goedkope manier en zijn er hier nog meer mensen die een speciaal dieet volgen of moeten volgen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Meelezertje

Dat is niet zo fijn om te horen. Gelukkig kun je er wat aan doen, begrijp ik. Als je eerst alle frisdrank schrapt en went aan water, thee en koffie (zonder suiker) scheelt het al heel veel. En de 3 P's vermijden: Patat, Pizza, Pannenkoek. Dat zijn de belangrijkste dingen.
Verder heb je vanuit de basisverzekering recht op een aantal keren diëtiste. Even aan de huisarts vragen. De diëtiste kan je vast helpen
Succes!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Marjan12

Niet zo leuk, sterkte, ik volg ook een dieet omdat ik tezwaar ben. Het helpt om alles suikervrij te drinken en minder brood en pastas en overal waar koolhydraten in zetten. Veel water drinken. Het went snel.

flits

ik ben al van 6 boterhammen naar 4 boterhammen per dag gegaan en ik eet nu wat vaker beschuit en ik heb nu ook koolhydraat arm brood meegenomen maar dat is duur ik zoek nog koolhydraad arme  warme maaltijden maar ik kom voornamelijk shakes tegen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

Chrissie

Flits een dietiste kan je goed helpen. Na mijn operatie viel ik ineens heel erg af heb nu drankjes gekregen zodat het niet verder gaat.  Schildklierknobbel ( nodus) Mag geen twee lagen eten anders verslik me steeds mijn lichaam is nog te moe. Ze geven je ook goeie tips.
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Meelezertje

Voor het avondeten moet je de verhoudingen veranderen. Klein beetje zilvervlies rijst of volkoren pasta of beetje aardappelen. Verder veel groente en gewoon stukje vlees of ei. Dus geen half bord pasta en kwart bord groente en kwart bord vlees. Maar je halve bord vol met groente en kwart pasta en kwart gedeelte vlees. Dat is een makkelijke richtlijn. Ook maaltijden zonder koolhydraat zijn mogelijk. Bijv 2 eieren klutsen en bakken en groente roerbakken. en dat is samen ook een maaltijd.  Zolang je moet wachten op de dietiste zou je zo kunnen beginnen.

o ja en geen koek  en snoep. Dat zijn slechte koolhydraten. Koop in plaats daarvan een lekker stukje fruit. Dat zijn goede koolhydraten, mits niet  teveel. Snackgroentes zijn ook lekker.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

peter

Sterkte, een gewichtsconsulent kan je helpen. Je kan door worden verwezen door de huisarts.
Peter
Administrator Forum

Katniss

Als je zoekt op koolhydraatarme recepten is er best veel te vinden. Ik eet meestal maar 1 of 2x per week iets van pasta/aardappel/rijst en de rest van de week mijn avondmaaltijden zonder.
Rijst is prima te vervangen door bloemkoolrijst (prima zelf te maken en in te vriezen, maar de bevroren versie kopen scheelt ook al geld)
Pasta vervang ik door zelf een courgette te snijden tot courgetti. Van mijn moeder heb ik zo'n apparaatje gekregen daarvoor.

Succes met je zoektocht naar lekkere betaalbare recepten.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

flits

mijn tuin is vrijdag omgespit dus ik kan in ieder geval beginnen met groente en fruit te zaaien morgen geven ze goed weer op dus ga ik een begin maken met zaaien

flits

ik heb het een en ander gevonden op pintrest en ik moet in juni bij de diëtiste zijn ik heb ook toestemming van mijn bewindvoerder om naar de sportschool te gaan ik ga maandag even mijn bewindvoerder bellen voor het financiële gedeelte en ik ben woensdag en donderdag vrij en donderdag komt mijn begeleiding extra om te helpen met zaaien in de tuin

marco

De sportscholen zijn gelukkig weer open.
Marco en Bianca

flits

ik heb woensdag avond een afspraak staan met een personal coach om op te starten met sporten

flits

ik wil beginnen met 2 keer per week sporten op woensdag avond en op zaterdag ochtend en misschien dat het 3 of 4 keer per week word dat licht eraan hoe het gaat ik heb al vaker aan fitness gedaan ik ging toen 3 x per week op maandag en donderdag avonds en op zaterdag ochtends het licht er maar net aan in hoevere ik het kan combineren met mijn werk en de circel ik wil ook nog een dagje weg kunnen