Verkiezingen

Started by jan, Mar 19, 2021, 09:47 AM

Previous topic - Next topic

jan

De resultaten van de verkiezingen waren om te huilen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

De verkiezingen zijn gestolen :'(

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote from: jan on Mar 20, 2021, 08:16 AM
De verkiezingen zijn gestolen :'(

Als het programma de kiezers niet aanspreekt dan verlies je.
Marco en Bianca

jan

Nu start het formeren van een nieuw kabinet, dit wordt een hele lastige. D66 24 zetels heeft stemmen weg getrokken bij de SP/PvdA en GL. Samen hebben zijn 42 zetels. Op rechts heb je VVD/CDA met 60 zetels. Het blok PVV/FORUM/JA21 heeft 30 zetels met 15 eerste kamers zetels.

Combinatie links D66/SP/PvdA/GL heeft 66 zetels en te weinig in de 2e kamer.
Combinatie rechts VVD/CDA/PVV/FORUM/JA21 heeft 90 zetels. En niemand wil deal met PVV en Forum 25 zetels, dus dit wordt nog heel lastig ........
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

willy

Waarom over recht of links of midden willen regeren.
VVD is grootste en kiest partner D66 , dat geeft 60 zetels,
nog 15 te gaan.
Links en recht is tegenwoordig onzin, ze zijn allemaal naar het midden opgeschoven.
Links of rechts of naar het midden ,mag nu niet de keuze zijn.
Volgens mij is er de komende 4 jaar alleen maar recht vooruit mogelijk.
Zie het als een groep technocraten.
Wat heeft het land nodig, hoe komen we uit de crisis,
hoe kunnen we bezuinigen , én hoe gaan  we de bevolking sparen?
Een regering hoort er voor het volk te zijn, en het volk heeft nu niets aan links ,rechts of averecht.
Zekerheid en veiligheid heeft men nu nodig.

jan

Het moeten wel realistische en betaalbare keuzes zijn. Het wordt weer polderen. Ik zie een linkse beweging wel zitten, onder leiding van de SP. de PvdA heeft zichzelf uit de markt geprijsd.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Marjan12

Het gaat erom dat het land de crisis wordt uitgeleid, ik weet niet of dit lukt met de linkse partijen. De PvdA is geen partij meer die kiezer gaat aantrekken. Ze hebben een koningsmoord begaan door de vorige lijstrekker te laten aftreden.   

marco

Ik hoop op een Christelijke inbreng van CU en CDA. In vroegere tijd was de PvdA best wel een goede partij. Het lijkt wel of ze elkaar afmaken, om oneigenlijke redenen. En meestal op juiste moment, de verkiezingen.
Marco en Bianca

Katniss

Ik hoop juist dat het geloof uit de politiek wordt gehaald. Mensen kunnen goed zijn voor anderen zonder een geloof.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Meelezertje

Quote from: Katniss on Mar 24, 2021, 09:01 AM
Mensen kunnen goed zijn voor anderen zonder een geloof.

Dat denk ik ook wel. Gelukkig wel. Maar de christelijke waarden in hun verkiezingsprogramma's spreken mij erg aan.
Ik ben dankbaar dat we vrije verkiezingen hebben. Al verwacht ik van de politiek lang niet alles.
De bijbel roept ons op te bidden voor wijsheid voor de overheid. Zodat we een rustig en vredig bestaan hebben en er gerechtigheid in ons land woont. Daar verwacht ik meer van.
Zie het ook als een wonder dat een relatieve kleine partij zoveel invloed mocht hebben.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joost

Het maakt mij niet uit wie regeert, als ze dit maar goed doen en rekening houden met de medemens

Joost

Quote from: jan on Mar 23, 2021, 02:03 PM
Het moeten wel realistische en betaalbare keuzes zijn. Het wordt weer polderen. Ik zie een linkse beweging wel zitten, onder leiding van de SP. de PvdA heeft zichzelf uit de markt geprijsd.

Ik lees meer een Ja21 stemmer, dan een SP stemmer..............

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

jan

Quote from: Joost on Mar 24, 2021, 05:36 PM
Quote from: jan on Mar 23, 2021, 02:03 PM

Ik lees meer een Ja21 stemmer, dan een SP stemmer..............

Nog niet misschien
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator