Bewindvoerder maakt nieuwe schuld tijdens regeling, regeling in gevaar

Started by Misstammie38, Mar 19, 2021, 08:34 PM

Previous topic - Next topic

Misstammie38

Wij zitten sinds augustus 2018 in de mannelijke schuldregeling, en we zijn dus in onze laatste half jaar aan belandt. Krijgen we ineens een bericht in februari dat onze ziektekosten premie niet is betaald. Dus dit doorgegeven aan de bewindvoering, want wij krijgen alleen leefgeld. Vervolgens eind februari weer contact met de bewindvoerder gezocht omdat het nog steeds niet geregeld was. Zou geregeld worden, werd beloofd.
Krijgen we vandaag ineens een bericht van de bewindvoering, die ons per ongeluk in de cc hebben gezet, waaruit blijkt dat onze zorgverzekering niet meer mee wil werken aan de minnelijke schuldregeling. En dat de bewindvoerder moest aantonen dat ze betaald hebben en dat ze dan nog evt kunnen vragen om alsnog mee te doen. Dat heeft de bewindvoerder nu dus wel gedaan, maar we zijn nu afhankelijk van de goodwill van de zorgverzekeraar. Als zij weigeren weer mee te doen, vervalt onze regeling, 5 maanden voor de eindstreep.

Ik ben heel erg boos op de nalatigheid van onze bewindvoerder en ik vraag mij daarom ook af, wat kan ik hier mee? Stel, de regeling vervalt. Kan ik dan de bewindvoerder aansprakelijk stellen? Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

jan

Hoi, je kan contact opnemen met een sociaalraadsman (M/V) deze kunnen je goed advies geven. Zij kunnen je beter advies geven, dan de mensen hier.

https://www.sociaalwerknederland.nl/sociaal-raadslieden

Daarnaast verzamel alle bewijzen die je hebt en zorg dat je administratie op orde hebt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator