Wanneer Slotuitdelingslijst verbindend? Wel schone lei nu?

Started by equestrian, Jan 18, 2021, 06:22 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

:D :D :D :D
Ja hoor de brief ontvangen met de tekst "zal de rechtbank de "schone lei" toekennen"

Maar.... er staat in de brief " zal de schuldsaneringsregeling van rechtswege geëindigd zijn,  zodra de slotuitdelingslijst verbindend is geworden "
Heeft iemand enig idee wat met die laatste zin bedoeld wordt?

Wij twijfelen of er nu wel of geen schone lei is   ???

jan

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik lees dat ze wachten op de slotuitdelingslijst.

Zodra de rechter de slotuitdelingslijst definitief maakt, wordt uw WSNP-traject beëindigd en start u met een schone lei.
https://www.antwoordop.nl/schulden/begrippen/460781-slotuitdelingslijst

Het lijkt op een formaliteit, maar ik snap dat je hier onzeker van wordt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

Quote from: jan on Jan 18, 2021, 08:33 PM
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik lees dat ze wachten op de slotuitdelingslijst.

Zodra de rechter de slotuitdelingslijst definitief maakt, wordt uw WSNP-traject beëindigd en start u met een schone lei.
https://www.antwoordop.nl/schulden/begrippen/460781-slotuitdelingslijst

Het lijkt op een formaliteit, maar ik snap dat je hier onzeker van wordt.

Oooohhhh maar die verificatievergadering is al geweest en daar is een proces verbaal van.  Dan ga ik die maar even in normaal Nederlands om te zetten zodat we begrijpen wat daar in staat ;-)

mikemike

Na de  verificatievergadering  word de slotuitdelingslijst gedeponeerd bij de rechtbank datum kun je zien in het Centraal Insolventieregister, hierna hebben de schuldeisers nog 10 dagen de tijd om bezwaar aan te tekenen en daarna is het defenitief en word er uitgedeeld en is je wsnp beeindigt

jan