Wanneer Slotuitdelingslijst verbindend? Wel schone lei nu?

Started by equestrian, Jan 18, 2021, 06:22 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

:D :D :D :D
Ja hoor de brief ontvangen met de tekst "zal de rechtbank de "schone lei" toekennen"

Maar.... er staat in de brief " zal de schuldsaneringsregeling van rechtswege geëindigd zijn,  zodra de slotuitdelingslijst verbindend is geworden "
Heeft iemand enig idee wat met die laatste zin bedoeld wordt?

Wij twijfelen of er nu wel of geen schone lei is   ???

jan

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik lees dat ze wachten op de slotuitdelingslijst.

Zodra de rechter de slotuitdelingslijst definitief maakt, wordt uw WSNP-traject beëindigd en start u met een schone lei.
https://www.antwoordop.nl/schulden/begrippen/460781-slotuitdelingslijst

Het lijkt op een formaliteit, maar ik snap dat je hier onzeker van wordt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

Quote from: jan on Jan 18, 2021, 08:33 PM
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik lees dat ze wachten op de slotuitdelingslijst.

Zodra de rechter de slotuitdelingslijst definitief maakt, wordt uw WSNP-traject beëindigd en start u met een schone lei.
https://www.antwoordop.nl/schulden/begrippen/460781-slotuitdelingslijst

Het lijkt op een formaliteit, maar ik snap dat je hier onzeker van wordt.

Oooohhhh maar die verificatievergadering is al geweest en daar is een proces verbaal van.  Dan ga ik die maar even in normaal Nederlands om te zetten zodat we begrijpen wat daar in staat ;-)

mikemike

Na de  verificatievergadering  word de slotuitdelingslijst gedeponeerd bij de rechtbank datum kun je zien in het Centraal Insolventieregister, hierna hebben de schuldeisers nog 10 dagen de tijd om bezwaar aan te tekenen en daarna is het defenitief en word er uitgedeeld en is je wsnp beeindigt

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

mikemike

Is meer een formaliteit , ze kunnen geen bezwaar meer maken tegen  je schone lei, maar hooguit tegen het percentage dat ze uitbetaald krijgen, in de praktijk gebeurt dat niet maar er zou een fout ingeslopen kunnen zijn en dan kan een schuldeiser bezwaar kunnen maken, en dan kan er nog niet uitgedeeld worden en kunnen de rest schulden nog niet omgezet worden naar een natuurlijke verbintenis.
Bij mij is die ook vandaag gedeponeerd en n moet ook nog 10 dagen wachten is niks om je zorgen over te maken

marco

Mikemike hoor jij ook niet thuis op de hal of fame lijst?
Marco en Bianca

mikemike

equestrian

Quote from: mikemike on Jan 19, 2021, 06:45 PM
Is meer een formaliteit , ze kunnen geen bezwaar meer maken tegen  je schone lei, maar hooguit tegen het percentage dat ze uitbetaald krijgen, in de praktijk gebeurt dat niet maar er zou een fout ingeslopen kunnen zijn en dan kan een schuldeiser bezwaar kunnen maken, en dan kan er nog niet uitgedeeld worden en kunnen de rest schulden nog niet omgezet worden naar een natuurlijke verbintenis.
Bij mij is die ook vandaag gedeponeerd en n moet ook nog 10 dagen wachten is niks om je zorgen over te maken

De schone lei is dus sowieso definitief?  Dan voor jou ook van harte gefeliciteerd mikemike  :D ;D
Hoe weet jij wanneer die 10 dagen, van die lijst, ingaan?
Wanneer worden dit soort gegevens door het BKR aangepast? Of moeten wij dat zelf doen bij allerlei instanties die financiële gegevens verstrekken?

Hek klinkt misschien vreemd maar omdat we jaren achter elkaar alleen maar tegenspoed hebben gekend zitten we eigenlijk te wachten op het addertje onder het gras.

mikemike

Ja dat klopt die is bindend, schuldeisers hebben 10 dagen nadat de slotdeellijst is gedeponeerd  om bezwaar te maken, de datum waarop deze is neergelegd kun je  als het goed is op https://insolventies.rechtspraak.nl/ zien. als er geen bezwaar word gemaakt word is hij definitief en word er uitgekeerd en dat is dan de datum dat je klaar bent de rest schulden worden omgezet in natuurlijk verbintenis en vanaf dan gaat ook het half jaar lopen dat je gegevens nog in het register staan. en als je evtueel een bkr hebt staan de 5 jaar termijn in.

mikemike

Het is nu officieel op https://insolventies.rechtspraak.nl/ staat het nu ook einde schuldsanering met uitdeling van schone lei  per 29-2-2021 dit is precies 10 dagen na neerlegging slotuitdelingslijst

equestrian

Top mikemike

Afgelopen weken elke dag een paar keer per dag gekeken op het CIR maar gisteren en vandaag door drukte op het werk eventjes niet.
En wat schetst mijn verbazing: neerlegging slotuitdelingslijst vanaf 09 februari 2021 en miv vandaag vervanging rechter-commissaris
Geen idee waarom die vervanging rechter-commissaris is maar dat heeft denk ik geen invloed meer op de uitslag.

Bij ons staat, nog, niet "einde schuldsanering met uitdeling van schone lei"  :-(
Maar ook dat zal een formaliteit zijn.

Alle vragen die ik gesteld heb doet mij bedenken dat een soort routekaart die er nu is voor de Covid misschien ook gemaakt kan worden voor de route die iemand moet doorlopen van start aanmelding voor de WSNP tot einde WSNP.

mikemike

nee dat klopt   dat is dus normaal gesproken 10 dagen erna , vanaf 9 februari kunnen de schuldeisers bij de rechtbank inzage krijgen in de slotuitdelings lijst en kunnen ze zien wat ze krijgen en  als er iets niet klopt hier bezwaar tegen maken hier hebben ze 10 dagen de tijd voor.
Ze kunnen geen bezwaar meer maken tegen toekenning schone lei maar uitsluitend tegen het bedrag dat ze krijgen , er zou hier een fout gemaakt kunnen zijn  en dan word het allemaal herberekend. maar dit gebeurt heel zelden.
Na de termijn van 10 dagen dan krijgen de schuldeisers uitbetaald en dan is het klaar dat zal dus 19 -2 zijn paar dagen later zul je het gepubliceerd zien.
Je hoeft je geen zorgen te maken ook niet wat betreft de vervanging van de RC, is inderdaad een  formaliteit maar ik begrijp hoe je je voelt ik heb de laatste week ook iedere dag even gekeken

equestrian

zo even wat later reactie ivm wat ziekte (niet Covid gerelateerd gelukkig)

10 dagen nadat de slotuitdelingslijst wordt gedeponeerd kunnen belanghebbenden een bezwaar indienen. Indien er geen bezwaren komen dan is de lijst verbindend en wordt dit, meestal, binnen een paar werkdagen geregistreerd op de site voor insolventies. (https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/bekendmakingen)

(in ons geval moest ik er apart weer achteraan bellen om te vragen waarom die van ons nog niet verwerkt was. Haha we blijven actief en alert. Maar ondertussen is echt alles rond en is er ook rekening en verantwoording afgelegd)