verkeersboeten en bewindvoering?

Started by cheyenneheijink, Jan 13, 2021, 08:02 PM

Previous topic - Next topic

cheyenneheijink

beste lezers,

ik zit met een vraag wat best wel knaagt...

ik heb een verkeersboeten opgelopen en deze moet ik nog opgestuurd krijgen, alleen knaagt bij mij de vraag moet ik de boeten doorsturen naar mijn bewindvoerder? betalen zij deze kosten dan? of wordt dit voor mijn eigen rekening gebracht?

hopelijk hebben hier meerdere ervaring mee (natuurlijk nooit leuk om te krijgen uiteraard) en kan mij hier iets meer uitleg over geven.

ik zie graag julie reactie's tegemoet ;)

jan

Verkeersboetes, altijd heel vervelend en het komt nooit uit. Deze betaald de bewindvoerder niet, deze moet jezelf betalen. Als je uitstel wil hebben, kun je in bezwaar gaan en het is ook mogelijk om in termijnen te betalen. Ik zou de bewindvoerder wel informeren als deze boete binnen krijgt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Ik heb geen ervaring met bewindvoerders, maar gaat het om een groot bedrag?

equestrian

Quote from: cheyenneheijink on Jan 13, 2021, 08:02 PM
beste lezers,

ik zit met een vraag wat best wel knaagt...

ik heb een verkeersboeten opgelopen en deze moet ik nog opgestuurd krijgen, alleen knaagt bij mij de vraag moet ik de boeten doorsturen naar mijn bewindvoerder? betalen zij deze kosten dan? of wordt dit voor mijn eigen rekening gebracht?

hopelijk hebben hier meerdere ervaring mee (natuurlijk nooit leuk om te krijgen uiteraard) en kan mij hier iets meer uitleg over geven.

ik zie graag julie reactie's tegemoet ;)

Is denk ik afhankelijk van het soort bewindvoerder die je hebt.
Beschermingsbewind of een bewindvoerder ivm WSNP hebben echt NIET dezelfde functie en hun werkwijzen zijn ook anders. Naast de reden natuurlijk waarom die bewindvoerder er is

Joost

marco

Verkeersboetes zijn nooit leuk. Mensen die ik ken die in de WSNP, die een boete kregen, moesten dit zelf ophoesten, omdat dit volgens de BW  hun eigen schuld was. 58 euro lijkt niet veel, maar als op 90% van het minimum leeft dan heb je hiermee moeite.
Marco en Bianca

mikemike

Je moet de boete altijd zelf betalen , als je dat gewoon op tijd doet  is er niks aan de hand, maar kun je dat niet of wil je in termijnen betalen dan zul je dit moeten melden bij je bewindvoerder als je in de wsnp  zit omdat dit kan worden opgevat als een nieuwe schuld aangaan.