rentevergoeding Credit Agricole

Started by schrijvert, Dec 26, 2020, 01:06 PM

Previous topic - Next topic

schrijvert

Hallo, ik heb de volgende vraag, waar iemand van jullie een antwoord op weet. In 2002 hadden wij twee leningen bij de Interbank. Dit bleken later woekerleningen te zijn. In 2012 verloor mijn vrouw, door ziekte haar baan en konden wij de leningen niet meer betalen. Geprobeerd via de gemeente in aanmerking te komen voor schuldhulp, maar daar werden we afgewezen. We hadden nergens achterstand. Na een middag bellen met Antera, het incassobureau van de Interbank, heb ik een betalingsvoorstel kunnen doen van 10 jaar 500 euro met finale kwijtschelding. Gelukkig werd dit geaccepteerd. Dit betalingsvoorstel is later overgenomen door Hoist.Nu had ik bij Kassa begin februari een uitzending van rente teruggave van de woekerleningen van Credit Agricole. Eindelijk hebben wij twee weken geleden een voorstel van hun gehad voor teruggave. Het gaat om het bedrag van 12207 euro. Nu moeten wij in principe nog 19 keer betalen bij Hoist. We hebben nu 101 keer betaald. Er staat dus nog 9500 euro open. Nu is onze vraag, mag Hoist het volledige bedrag van 12207 opeisen en ons ook nog die 19 keer laten betalen? Dus dan zouden we geen 60.000 euro betaald hebben, maar 72.207 euro. B.V.D. Walter

willy

U hebt een deal gesloten, om een aflossing te regelen.
Als U zwart op wit deze afspraak in handen hebt, zal niemand méér van U kunnen eisen.
Zat U in schuldsanering, dan is het een ander verhaal,
maar dan was U naar een aantal jaar , al van Uw aflossing af geweest.
Zoals ik Uw verhaal lees hebt U gewoon een lening overgesloten, onder andere voorwaarden.
U hebt dus gewoon een contract afgesloten van 120 aflossingen,
zoals U dat bij een gewone lening, (wat dit nu ook is) ook afspreekt

schrijvert

Dank voor de reactie. Nu dachten wij hetzelfde, maar het zijn echt ratten bij Hoist. Dit stelt ons alweer wat geruster dat we binnenkort van de regeling af zijn en de betalingsregeling voldaan is.