Begrafenisverzekering.

Started by Peter Selie, Nov 14, 2020, 04:04 PM

Previous topic - Next topic

willy

Omdat ik dus geen tuintje en steen op mijn buik wil hebben,
heb ik alles al vastgelegd.
Cremeren en op crematorium uitstrooien.
In lijkwade, kist is onnodig.
Geen koffietafel, of opbaring.
Als ze me graag zien mogen ze nu langskomen.
Voor nog geen €2000,- zijn ze klaar.
En dat bedrag zit wel in mijn erfenis.
Misschien niet cash wel via levensverzekering.
Zelfs financieel vrij van erfenisbelasting.
Ik ben nog geen 55 en om nu 45 jaar de DELA te betalen, dat bedrag kan ik beter zelf sparen.
Om je een levensverzekering van €6000,- te regelen ,betaal je minder dan bij begrafenisverzekeringen.

Aanvulling, hier in België kan ik de levensverzekering (lange termijn sparen) zelfs aftrekken van belasting, en begrafenis/overlijdensverzekering niet.
Terwijl ze beide een bedrag uitkeren na overlijden, en beide uitkeringen uit de erfbelasting gehaald mogen worden.
(effectieve begraaf/crematie kosten)

Meelezertje

Om je een levensverzekering van €6000,- te regelen ,betaal je minder dan bij begrafenisverzekeringen.

Maar een levensverzekering stopt met je 75e levensjaar (soms iets later). Als je daarna overlijdt is er dus geen bedrag beschikbaar. En moet je wel gezorgd hebben dat er een bedrag klaar ligt.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

willy

Met 75 komt er dan bij mij een bedrag vrij, en dat zal ik dan apart moeten zetten.
Maar in +20 jaar kan veel veranderen.
En iedereen heeft zijn/haar eigen gedachte over het laatste avontuur.
Met de daarbij te verwachte kosten.
En als je echt op de grens van overleven zit, is een Dela verzekering natuurlijk geen overbodige luxe.
Je wil je nabestaande niet (opnieuw) in de schulden steken.
Wat ik dan ook heel belangrijk vind/vond ,dat alles vast ligt, en niemand zich moet afvragen, is het goed genoeg.
Dus bij welke verzekering dan ook, zorg dat de nabestaande de (on) nodige kosten kunnen betalen.

Meelezertje

Quote from: willy on Nov 22, 2020, 05:13 PM
Met 75 komt er dan bij mij een bedrag vrij, en dat zal ik dan apart moeten zetten.

De meeste levensverzekeringen hebben NIET de vorm dat je altijd het bedrag krijgt uitbetaald. Meestal stopt de verzekering gewoon bij 75 jaar en is alleen het financieel risico afgedekt bij overlijden voor eind van verzekerdatum. Anders is het eigenlijk meer een spaarverzekering en dus veel duurder.

Als je al een beetje op leeftijd bent voordat je kunt beginnen is het überhaupt prijzig.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45