Begrafenisverzekering.

Started by Peter Selie, Nov 14, 2020, 04:04 PM

Previous topic - Next topic

Peter Selie

Mijn bewindvoerder zag in onze gegevens dat wij geen begrafenisverzekering hadden,
en had een voorstel om bij Dela een verzekering af te sluiten (Voor een mooi afscheid  ???).
Ik heb daar bij hem over geklaagd dat hij niet voor dat doel onze gegevens door mag spitten, en dan als tussenpersoon voor een verzekeringsmaatschappij op mag gaan treden. Heb ik gelijk.
Hij zei dat mensen met schulden dieper in de schulden komen na een overlijden, en dat dit alleen goedbedoelde hulp was.
Maar ik vind het echt stuitend.
Uit hoe de mail opgesteld was, kon ik opmaken dat iedereen in het klantenbestand van hem dezelfde mail heeft gekregen.
Wat is jullie mening?

Hoe verloopt het WSPN traject eigenlijk?
Gaat het om de tijd die je erin zit, of moet er een bepaald bedrag bij elkaar komen?

abnormaal

Je hoopt dat het nog lang duurt dat het gebeurt, maar dood gaan doet iedereen. Als je niet verzekerd bent, betalen jou nabestaanden. Dus als één van beiden overlijd, heeft de achterblijvende enorme schulden, want een begrafenis kost rond de 5000 euro. Ik zie dit ook als goed bedoeld.

Voor de WSNP moet je eerst het minnelijke traject hebben doorlopen. Als dit niet lukt mag je de WSNP aanvragen. Dit gaat niet zomaar, want je moet aan tal van eisen voldoen. Na de toelating duurt het 3 jaar voordat je een schone lei krijgt. Deze krijg je, als je, aan de voorwaarden van de WSNP heb gehouden.

Iedereen die in de WSNP heb gezeten, vind het zwaar, maar ze komen er sterker uit. Het is een kans, die je moet benutten. 

Peter Selie

Nou, we drinken allebei niet.
We roken niet, en we gaan nooit uit.
Ik kan zelfs makkelijk 10€ per week sparen.
Het is redelijk te doen.

chapter

Wat heb je wsnp bwv of beschermingsbewind.
Als je beschermingsbewind hebt is dat juist zijn taak. Hij beheert dan he financiën en heb je zelf nog weinig te zeggen  bv extra geld bepaald bwv

Joost

Ik zou een begrafenis verzekering nemen. Als er iets gebeurt met je familie, kun je de nabestaanden helpen. Ik heb voor iedereen een polis en hierop heb ik nooit bezuinigd. Dit nemen is niet dom, maar slim.

Stil-verdriet

marco

We gaan allemaal een keer dood en het is handig om een verzekering te hebben, zeker voor (ex) schuldenaren zoals wij.
Marco en Bianca

equestrian

Wij hadden vroeger een verzekering maar ook die sneuvelde  :-(
Toen enkele maanden geleden de pleuris uitbrak hier in Nederland heb ik de bwv gevraagd hoe dat gaat als iemand komt te overlijden die in de WSNP zit.
Nou van de reactie werd ik alleen maar depressiever.... kosten zouden komen voor rekening van de familie of de gemeente.  Helaas niet voldoende armslag om een verzekering af te sluiten

jan

Ik denk dat je voor 2 personen 10 euro kwijt bent per maand. Ik kan voorstellen dat de familie het niet gaat betalen. Het is dan de taak van de gemeente. Het komt er dan op neer, dat je niets hebt in te brengen voor een begrafenis.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Jan als je jong bent wel. Betaal 40 euro wel 2 net volwassen kinderen op polis

jan

Toen wij jong waren hebben wij een begrafenis verzekering afgesloten. Deze is nu vrij.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

abnormaal

Er zijn een aantal verzekeringen die je echt nodig hebt. Dit zijn inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, aansprakelijk verzekering en een begrafenisverzekering.

Dick

Ik denk dat de boodschap is, je kan niet zonder verzekeringen. In sommige gevallen is het wettelijk verplicht.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Marjan12

Als je niets hebt, dan is 40 euro echt teveel. Stel dat er iets gebeurt met je familie een begrafenis kost snel 7000 euro. En je wilt er liever niet aandenken dat het gebeurt.

flits

ik heb 6 jaar geleden met de begravenis van mijn vader moeten helpen en het koste met steen erbij door de 10,000 kwijt en de begravenid verzekering die mijn vader toen had heeft rond de €2,000 uit betaald bij mij hadden mijn ouders een verzekering aangemaakt toen ik geboren werd toen ik een vaste baan kreeg bij de betho moest ik van mijn ouders zelf mijn verzekerngen gaan betalen dus ook mijn begravenis verzekering
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016