Eerste kennismaking.

Started by Peter Selie, Nov 14, 2020, 03:53 PM

Previous topic - Next topic

Peter Selie

Hoi.
Ik wil mij even voorstellen, en vertellen hoe ik hier kom.
Ca 20 jaar geleden wilden we een huis kopen.
Het was eigenlijk veel te duur voor ons, maar we konden het betalen.
15 jaar later verloor ik mijn baan, en heb ik het huis door de bank laten veilen, omdat ik er niet zelf mee wilde gaan leuren en dubbele kosten hebben.
Nu heb ik bijna 1,5 ton restschuld, en zitten we sinds afgelopen zomer de komende 4 jaar (zeiden ze) in de WSPN.
Het is redelijk te doen met het geld.

abnormaal

Welkom, wat fijn dat je in de WSNP bent toegelaten. Je bent de eerste die ik tegenkom die 4 jaar mag. Wat staat op de uitspraak?

Peter Selie

We zitten er nog niet écht in, maar dat gaat wel gebeuren als er een uitspraak is of we in onze huidige huurwoning mogen blijven wonen.
We huren het particulier, en de eigenaar wil het onder valse voorwendselen terug eisen om het te verkopen.
Gelukkig hebben we een goede advocaat, maar de bewindvoerder wil zekerheid.
Ondertussen gaat de WSPN met terugwerkende kracht in op de datum waarop we de papieren van de bewindvoerder hebben ondertekend.

chapter

Terugwerkende kracht kan niet in wsnp
Minnelijk start wel na rekenen naar beide duren 3 jaar.
Laat je goed voorlichten xidat je weet wat status is en hoe de regelingen werken 

equestrian

Welkom op dit forum. Er zijn veel ervaringsdeskundigen aanwezig hier. Geen vraag is teveel....

Eén grote tip: zorg dat je contanten in huis hebt voor je financiële buffer voor de eerste weken. Ik werd op vrijdag ineens verrast met een blokkade op mijn bankrekening terwijl ik mijn boodschappen wilde afrekenen. Wat een schaamte zeg..... Gelukkig is het na heel veel telefoontjes nog op vrijdag opgelost maar het kan ook anders lopen en dan heb je geen geld voor boodschappen

Domgansje1957

Quote from: equestrian on Nov 23, 2020, 03:52 PM
Welkom op dit forum. Er zijn veel ervaringsdeskundigen aanwezig hier. Geen vraag is teveel....

Eén grote tip: zorg dat je contanten in huis hebt voor je financiële buffer voor de eerste weken. Ik werd op vrijdag ineens verrast met een blokkade op mijn bankrekening terwijl ik mijn boodschappen wilde afrekenen. Wat een schaamte zeg..... Gelukkig is het na heel veel telefoontjes nog op vrijdag opgelost maar het kan ook anders lopen en dan heb je geen geld voor boodschappen

Mij ook al eens gebeurd, en daarom twijfel ik zo om "mijn (nog) op te bouwen buffer", niet op de bank maar thuis te sparen en te houden.

willy

Mijn noodpotje heb ik altijd thuis.
Ik zelf heb dus altijd genoeg cash in huis, zodat ze me niet kunnen verrassen.
Voor de rente hoef je het niet te doen.  :(
En een aparte rekening voor je noodpotje kost veel te veel,
bij welke bank kan je nog kosteloos een rekening hebben?
Maar de pizza man is bij ons dus geen noodsituatie,