Pages:
Actions
  • #136 by Domgansje1957 on 04 Jul 2021
  • Hoe hoger de hypotheek, des te langer je moet gaan aflossen. En iedereen wil een keer stoppen met werken. Ik moet er niet aan denken dat ik op mijn 67e nog een krantenwijk heb of de hypotheek te kunnen betalen.

Je hoort anders steeds vaker dat mensen na hun pensioen er een baantje bijnemen.
    Zo n vetpot is dat niet als je geen pensioen hebt opgebouwd door bijv. al jaren in de WAO te zitten.
    En ik zal echt niet de enige zijn die niks geen aanvullend pensioen heeft opgebouwd.
    Dus dat worden voor mij barre tijden dan.
  • #137 by Rotterdam01 on 10 Aug 2021
  • Hoe hoger de hypotheek, des te langer je moet gaan aflossen. En iedereen wil een keer stoppen met werken. Ik moet er niet aan denken dat ik op mijn 67e nog een krantenwijk heb of de hypotheek te kunnen betalen.

Je hoort anders steeds vaker dat mensen na hun pensioen er een baantje bijnemen.
    Zo n vetpot is dat niet als je geen pensioen hebt opgebouwd door bijv. al jaren in de WAO te zitten.
    En ik zal echt niet de enige zijn die niks geen aanvullend pensioen heeft opgebouwd.
    Dus dat worden voor mij barre tijden dan.

Dat is heel vervelend maar na mijn pensioen ga ik echt geen moer meer uitvoeren behalve uitslapen wandelen vakanties maken enz
  • #138 by Joost on 10 Aug 2021

• Dat is heel vervelend maar na mijn pensioen ga ik echt geen moer meer uitvoeren behalve uitslapen wandelen vakanties maken enz

Wij ook niet, dit is de juiste instelling ;)
  • #139 by Rotterdam01 on 11 Aug 2021

• Dat is heel vervelend maar na mijn pensioen ga ik echt geen moer meer uitvoeren behalve uitslapen wandelen vakanties maken enz

Wij ook niet, dit is de juiste instelling ;)

Thanks, Joost,  inmiddels onder die 48 gekomen.
    2e Hypotheek in december klaar en nog wat kleinere verplichtingen die bij elkaar zo'n 500 euro zijn.
    Ik wil vanaf januarie tussen de 16 en € 1700 PER MAAND af gaan lossen.
    Ja, doet pijn, maar wil nu doorstomen.....
  • #140 by Katniss on 12 Aug 2021
  • Wat zijn jullie goed bezig!

Wat ook een fijn idee is, dat jullie er dan aan gewend zijn om het zonder dat geld te doen. Op die manier kun je wellicht een leuke spaarpot maken voor je pensioen.
  • #141 by Rotterdam01 on 12 Aug 2021
  • Wat zijn jullie goed bezig!

Wat ook een fijn idee is, dat jullie er dan aan gewend zijn om het zonder dat geld te doen. Op die manier kun je wellicht een leuke spaarpot maken voor je pensioen.

Dankjewel,ja we beseffen dat we heel erg gezegend zijn, en beseffen nog meer hoe arrogant wij met gemakzucht en luiheid omgingen toen we starten met onze eerste lening, dat was Crefinass of Crefiness, vergeet het nooit meer.....

Als we hier mee klaar zijn moet het hele huis aangepakt worden inmiddels......het kraakt aan alle kanten....daarna gaan we aflossen op onze aflossingsvrije hypotheekgedeelte, die is net zo hoog als onze PL nu bijna.

50.000 euro ! Bizar he
  • #142 by jan on 18 Aug 2021
  • Als het lukt om dit bedrag af te lossen met jullie tempo, dan is een kleine renovatie geen probleem :) 
  • #143 by Rotterdam01 on 22 Aug 2021
  • Als het lukt om dit bedrag af te lossen met jullie tempo, dan is een kleine renovatie geen probleem :)

Inderdaad, ik laat het hier weten om andere mensen te motiveren niet en nooit op te geven maar goed wij hebben dan wel vaste en goede banen dus das wel makkekijk lullen maar ok
  • #144 by Joost on 22 Aug 2021

Inderdaad, ik laat het hier weten om andere mensen te motiveren niet en nooit op te geven maar goed wij hebben dan wel vaste en goede banen dus das wel makkekijk lullen maar ok

Uh Nee, het niet makkelijk lullen, maar doen. Het gaat om het doen. En jullie geven een stukje motivatie, eerst oplossen dan weer gaan leven. Er is veel meer mogelijk dan je denkt en maak de juiste keuze!!
  • #145 by Rotterdam01 on 27 Aug 2021
  • Nee ik bedoelde eigenlijk het is voor ons makkelijk lullen zoals extra aflossen enz omdat we goede betaalde banen hebben.Ik begrijp dat er heel veel mensen zijn die elke 50 eurocent twee keer om moeten draaien.Waar wij 1 jaar over doen zijn er mensen die daarvoor in de schuldsanering terecht komen met alle ellende die daaraan vastplakt.
  • #146 by Joost on 28 Aug 2021
  • Schulden hebben is ellende :'(
  • #147 by Marjan12 on 30 Aug 2021
  • Ik moest elk dubbeltje omdraaien, maar als ik het niet zo doen, dan zou het gevolg zijn, dat ik als alleenstaande moeder de hypotheek niet meer zou kunnen betalen. Normaal gesproken kan ik goedleven met mijn salaris, maar ik heb wat onverstandige uitgaven gedaan. Mijn scheiding ook het e.a. veroorzaakt. Maar uiteindelijk ben ik er sterker uitgekomen.

Ga zo door met aflossen het einde komt in zicht!
  • #148 by abnormaal on 01 Sep 2021
  • Nee ik bedoelde eigenlijk het is voor ons makkelijk lullen zoals extra aflossen enz omdat we goede betaalde banen hebben.Ik begrijp dat er heel veel mensen zijn die elke 50 eurocent twee keer om moeten draaien.Waar wij 1 jaar over doen zijn er mensen die daarvoor in de schuldsanering terecht komen met alle ellende die daaraan vastplakt.

Ook al heb je een goede baan, schulden groeien je uiteindelijk boven je hoofd, als je er niets aan doet!
  • #149 by Rotterdam01 on 07 Sep 2021
  • Weet nog goed dat de allereerste lening bij Crefinass was, een doodlopend krediet.

Als er 1 lening is wat ik mensen echt nooit zou adviseren is een doodlopend krediet.

Het is een vicieuze cirkel waar je vaak niet meer uitkomt.

• #150 by peter on 12 Sep 2021
  • Klopt en herkenbaar, want je kan blijven opnemen en niemand die vraagt of het verstandig is.
Pages:
Actions