@Rotterdam01, je zegt ik wil in 2 1/2 jaar op 10.000 zitten, dat betekend dat de berekening er is,
dus als ik het goed begrijp bedoel je, "In 2 1/2 jaar ZIT ik op 10.000 of minder."
Financiële oplossingen is voor 90% willen en 10% rekenen. (1+1= altijd 2 bij rekenen)
Ja je kan een meevaller of tegenvaller hebben, maar door €500 als noodfonds te hebben, ben je zelf bewuster wat een noodsituatie is.
Dus niet "Als er een probleem komt, pak ik wel €500 van de aflossing" maar "Ik moet dat geld pakken omdat ik niet anders kan."
Je dwingt jezelf om na te denken , of het een noodsituatie is ,of dat je het ook anders kan oplossen.
Je grootste en belangrijkste noodsituatie is , dat je dan op het eind met die €500 je laatste afbetaling doet.
Je kunt dit , en het gaat lukken. Gewoon gefocust blijven, en jezelf het doel opleggen, zonder onderbrekingen.
En val je tussendoor eens van je paard, opstaan en terug opstijgen.
Het grootste gevaar dat je faalt ben je zelf, maar de grootste kans dat je slaagt, dat ben je zelf.
Dit gaat lukken en misschien (zonder tegenslagen) zelfs sneller dan dat je denkt.