Author Topic: Mijn P.L  (Read 133062 times)

Offline Rotterdam01

• Top Poster
Re: Mijn P.L
« Reply #45 on: November 28, 2020, 07:42:17 PM »
Ik vind het vooral erg de wetenschap dat wij toch echt wel bij de 5% allerhoogste PL's zitten van heel Nederland schat ik zo in.
Maar ja hier zitten ook 5 creditcards in, dus nu maar ff doorbijten.Over 8 maanden is er een 'tweede hypotheek' volledig afgelost hier, dan kan ik pas echt doorstomen, ik wil dan richting de 1500 pm af gaan lossen........

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #46 on: November 28, 2020, 07:42:34 PM »
Bedankt Joost, voor de feedback

Schulden Forum

« Reply #46 on: November 28, 2020, 07:42:34 PM »

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #47 on: November 28, 2020, 08:00:31 PM »
Ik vind het vooral erg de wetenschap dat wij toch echt wel bij de 5% allerhoogste PL's zitten van heel Nederland schat ik zo in.
Maar ja hier zitten ook 5 creditcards in, dus nu maar ff doorbijten.Over 8 maanden is er een 'tweede hypotheek' volledig afgelost hier, dan kan ik pas echt doorstomen, ik wil dan richting de 1500 pm af gaan lossen........

Jullie pakken het aan en lossen het op. Wij hadden uiteindelijk een doorlopend krediet van 45000 euro aflossing was 700 euro per maand. Rente was 8,5% per maand.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #48 on: November 30, 2020, 07:31:05 AM »

Jullie pakken het aan en lossen het op. Wij hadden uiteindelijk een doorlopend krediet van 45000 euro aflossing was 700 euro per maand. Rente was 8,5% per maand.

Wij hadden ook ooit een doorlopend krediet, wat een drama, termijn was afgelost en soms nog geen 2 dagen later pinde we het weer op.Daar ook destijds een eind aangemaakt, er zijn wel 25 herafsluitingen en oversluitingen geweest hier de laatste 20 jaar....Hoe lang hebben jullie gedaan over die 45.000,als ik mag vragen, of werd het de schuldsanering ?

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #49 on: December 01, 2020, 01:53:43 PM »
Wij zijn eruit gekomen met vallen en opstaan. Je wet wel aflossen en daarna weer opnemen. Wij hebben er 7 jaar overgedaan. Wij alle leningen in één lening gestopt en nadat wij een stuk hadden afgelost, het limiet omlaag geschroefd.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Schulden Forum

« Reply #49 on: December 01, 2020, 01:53:43 PM »

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #50 on: December 01, 2020, 08:20:47 PM »
Wij zijn eruit gekomen met vallen en opstaan. Je wet wel aflossen en daarna weer opnemen. Wij hebben er 7 jaar overgedaan. Wij alle leningen in één lening gestopt en nadat wij een stuk hadden afgelost, het limiet omlaag geschroefd.

Wat goed en knap om dat te doen, wij hebben nog wel een geoorloofd rood staan gebeuren maar dat is peanuts in vergelijking met, als deze afgelost is maak ik daar ook een eind aan.....:)
Wij zijn nu allebei gestopt met roken sinds vorig jaar, we zagen echt in dat dat helemaal een kansloos gebeuren was op alle fronten, ikzelf rookte voor meer dan 200 euro weg aan sigaretten bv....per maand.

Ik wil echt een totale self cleaning nu....mentaal en fysiek.

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #51 on: December 01, 2020, 10:37:54 PM »
Dit gaat jullie ook lukken, stoppen met roken scheelt echt veel geld. Dit bedrag was bewijzen van spreken de rente op de lening. Het roer moest toen echt om.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Offline Joost

• member
  • Top Poster
« Reply #52 on: December 03, 2020, 07:31:13 PM »
Als je alle 2 rookt, dan is dit prijzig. Stoppen is lastig, maar je kan niet anders.

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #53 on: December 04, 2020, 09:26:59 AM »
Als je alle 2 rookt, dan is dit prijzig. Stoppen is lastig, maar je kan niet anders.

Allebei mee gestopt, voor het geld en gezondheid, rookte voor meer dan 200 pm weg....heb een app die bijhoud hoeveel sigaretten en wat je bespaard hebt.
Heb al meer dan 8200 sigaretten NIET gerookt....in  nog geen 16 maanden tijd mwhaha ongelooflijk, van het geld zie je niks terug, gaat op aan rekeningen 😂

Schulden Forum

« Reply #53 on: December 04, 2020, 09:26:59 AM »

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
« Reply #54 on: December 04, 2020, 09:35:04 AM »
Dit is ruim 3300 euro, dit is 1/15 van je schuld............. :)
Marco en Bianca

Offline Stil-verdriet

• Top Poster
« Reply #55 on: December 07, 2020, 09:50:10 PM »
Stoppen met roken is best moeilijk. Ik gebruik het tegen de stress, maar ook omdat ik het lekker vind.

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #56 on: December 08, 2020, 10:03:03 AM »
Stoppen met roken is best moeilijk. Ik gebruik het tegen de stress, maar ook omdat ik het lekker vind.

Hmja, erg herkenbaar, ik wil niks opdringen maar het roken tegen de stress is een leugen die jouw hersens je geven.Je steekt er puur weer 1 op om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, ik raad het boek "NL Stopt" erg aan.Ik heb het van marktplaats voor 8 euro, 3 keer uitgelezen.

Ik ga inmiddels richting de € 3400,- besparing en heb in nog geen 14 maanden tijd meer dan 9000 sigaretten bespaard voor mijn lichaam.

Van dat bespaarde geld zie je niks terug in een spaarpot oid maar ik kan er toch weer een rekening van betalen zeg maar.....

Offline Joost

• member
  • Top Poster
« Reply #57 on: December 08, 2020, 02:14:01 PM »
In het begin heel moeilijk, je hebt het een aantal dagen slecht, maar daarna gaat het alleen maar beter. De verleiding blijft altijd groot, maar je krijgt er iets moois voor terug. LUCHT !!!! en minder kosten!!!

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #58 on: December 23, 2020, 02:10:03 PM »
Restant : € 54.754,-

Fijne feestdagen.....😅

Offline Joost

• member
  • Top Poster
« Reply #59 on: December 24, 2020, 08:04:00 AM »
Fijne dagen en goed bezig geweest!