Over twee maand opmaken eindverslag

Started by equestrian, Sep 01, 2020, 08:24 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

In het voortgangsverslag heeft de bwv het volgende geschreven "de bewindvoerder is voornemens om het eindverslag over circa twee maanden op te stellen"

Even voor mijn beeld.... dit wordt normaal toch pas gedaan bij einde van het WSNP traject?
Wij zijn toegelaten half weg januari 2018 daarom verwachtte ik eigenlijk pas dat dit eindverslag zou komen omstreeks halfweg januari 2021.

Heeft iemand ervaring hiermee?

jan

Je hebt ook te maken met de drukte rondom de kerstperiode en het e.a. moet ook de rechtbank worden behandeld. En als er geen bijzonderheden zijn, dan is een eindverslag snel gemaakt. 
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Is heel normaal dat voor einde wsnp bij rechtbank ligt. Dat houd niet aan dat je wsnp stopt die loopt 3 jaar

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

Quote from: jan on Sep 03, 2020, 01:15 PM
Dus geen zorgen ;)

Waren geen zorgen ;-) Als ik even nadenk dan is het ivm de feestdagen, aan het eind van het jaar, ook wel logisch.
Er waren geen enkele bijzonderheden vandaar dat we er ook vanuit gaan dat we een positieve reactie krijgen.

Was ook even nieuwsgierig omdat ik bij een paar had gelezen dat het eindverslag pas 2 of 3 week voor de verwachte einddatum werd gemaakt. Zo'n laat rapport is ook weer vertragend, waardoor het werkelijke traject niet exact 3 jaar is maar net een paar week langer .

We krijgen vast wel te horen wanneer de zitting is.  Lees bij de meesten dat ze niet naar de rechtbank hoeven.

Joost

Het einde is in zicht, het klinkt allemaal logisch.

chapter

3 jaar blijft 3 jaar. Wat he teveel afdraagt krijg je terug.

WSNPer

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

equestrian

Quote from: chapter on Sep 06, 2020, 03:24 PM
3 jaar blijft 3 jaar. Wat he teveel afdraagt krijg je terug.

het gaat niet om teveel afdragen maar om een datum te hebben waar je al jaren naar toe leeft ;-)

equestrian

Quote from: WSNPer on Sep 06, 2020, 08:11 PM
Is deze 3 jaar snel gegaan?

Dat is idd voor iedereen verschillend want het gaat ook echt om het gevoel. In het begin zagen wij er zo enorm tegenop en nu.... nog máár vier maanden en dan zijn de drie jaar voorbij.

Achteraf zijn ze best snel voorbij gegaan maar dat komt mede doordat wij gewoon ons ding konden blijven doen zoals bijvoorbeeld op vakantie gaan (in eigen land op een budgetlocatie) waarbij het laatste half jaar natuurlijk helemaal vreemd is. Nu rijgen de dagen zich aaneen waarbij ik regelmatig de kluts kwijt ben over welke dag het vandaag is dus sta je er ook niet zo bij stil ;-)

Achteraf zijn wij ook heel blij dat wij deze stap na bijna 7 jaar toch moesten nemen. Als we alles hadden geweten hadden we dit veel eerder gedaan. Wat een verloren jaren hebben we nu gehad.

WSNPer

Als ik het zo lees is er nog veel mogelijk, mits je binnen de grenzen blijft met wat je mag uitgeven. Wij hebben ook veel te lang gewacht, met het starten van het proces. Door de rare dagen die wij maken, hebben wij ook moeite om te bepalen welke dag het is.

jan

Quote from: WSNPer on Sep 16, 2020, 11:13 PM
Als ik het zo lees is er nog veel mogelijk, mits je binnen de grenzen blijft met wat je mag uitgeven. Wij hebben ook veel te lang gewacht, met het starten van het proces. Door de rare dagen die wij maken, hebben wij ook moeite om te bepalen welke dag het is.

Er is veel mogelijk, je bent meer op elkaar aangewezen, waardoor het best gezellig kan zijn. En je leert omgaan met je budget.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

WSNPer

We gaan het er maar het beste van maken, slechter kan het niet.

jan

Quote from: WSNPer on Sep 19, 2020, 10:40 PM
We gaan het er maar het beste van maken, slechter kan het niet.

Dit is de juiste insteek, je bent daarna wel schulden vrij!
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator