Nieuw tv-programma

Started by Charlotte_88, Aug 28, 2020, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

Charlotte_88

Hallo iedereen,

Voor een heel nieuw tv-programma ben ik op zoek naar gezinnen die het financieel zwaar hebben en veel schulden hebben. In het programma willen wij hen helpen om van de schulden af te komen. Voorwaarde is dat zij niet onder bewind staan of in de WSNP zitten. Ben of ken je zo'n gezin, dan hoor ik het graag. Ik snap natuurlijk dat er vaak veel schaamte bij komt kijken, maar ik kom graag met je in contact (geheel vrijblijvend)  :)

Groetjes Charlotte

Dick

Ik het e.a. rondvragen in mijn netwerk. Er is heel veel schaamte en dit begrijp ik maar al te goed. Er is sociale angst en angst voor de reacties van de werkgever i.v.m. betrouwbaarheid.

Als je wat meer nieuws hebt over dit programma, kun je ons dit dan laten weten.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Joost

Ook al stond het water aan ons lippen, zouden wij dit niet doen. Privacy is toch een groot goed.

willy

Beste Charlotte_88 , ik verwacht dat de enige personen , die willen reageren,
personen zijn die afgewezen zijn bij schuldhulpverlening, en echt geen kant meer uit kunnen.
Deze mensen hebben alle schaamte achtergelaten, en hebben geen keus meer.
Als  u met mensen zou willen praten, en deze door acteurs na laten spelen,
dan krijg u waarschijnlijk wel reactie van mensen.
Je kunt deze mensen dan anoniem helpen, en toch een eerlijk programma maken.
Nu lijkt het "kijk wat een stommeriken" programma te worden.

Bedenk dat +90% van de schuldenaars zich schaamt voor zijn/haar problemen,
of dit nu door eigen schuld, of het leven gebeurd is.

marco

Wij schaamden ons ook en ons probleem ging niemand wat aan.
Marco en Bianca

Domgansje1957

Hoewel ik het inmiddels "overleefd" heb qua schulden en de terugbetaling er van, zou ik het niet doen. Ik ben al blij dat ik hier anoniem wat vragen kan stellen, maar op tv. zou ik dat nooit doen, omwille van mijn privacy.

Marjan12

Privacy is heel belangrijk, zo'n uitzending achtervolgt je, je hele leven. Herhaling op herhaling.

equestrian

Er rest mij niet anders dan om mij aan te sluiten bij de eerder gegeven reacties.

Ik begrijp het nobel doel maar voor geen goud ter wereld zou ik met mijn kop op tv willen. De schaamte.........
Ook al kan je jezelf goed verdedigen waarom dingen zo gelopen zijn zoals ze zijn gelopen dan nog is Nederland een verschrikkelijk land met al die mensen die het beter weten en je publiekelijk te kak zetten. Nee echt niet......... Never nooit niet.

De optie om het verhaal op te tekenen, de namen aanpassen en dan door acteurs laten naspelen...... JA

Varia

Nog niet misschien, eens in de media, dit wordt nooit meer vergeten, youtube facebook, je bent sociaal enorm kwetsbaar.

Charlotte_88

Quote from: willy on Aug 30, 2020, 11:47 AM
Beste Charlotte_88 , ik verwacht dat de enige personen , die willen reageren,
personen zijn die afgewezen zijn bij schuldhulpverlening, en echt geen kant meer uit kunnen.
Deze mensen hebben alle schaamte achtergelaten, en hebben geen keus meer.
Als  u met mensen zou willen praten, en deze door acteurs na laten spelen,
dan krijg u waarschijnlijk wel reactie van mensen.
Je kunt deze mensen dan anoniem helpen, en toch een eerlijk programma maken.
Nu lijkt het "kijk wat een stommeriken" programma te worden.

Bedenk dat +90% van de schuldenaars zich schaamt voor zijn/haar problemen,
of dit nu door eigen schuld, of het leven gebeurd is.

Dank voor je reactie! Wij werken niet met acteurs, dit juist omdat we ook schaamte willen doorbreken. Wij garanderen dat de gezinnen met veel respect en sympathie hun verhaal doen, we zullen ze nooit neerzetten als "wat een stumperd", we willen juist, ondanks de schulden het positief brengen. Er is licht aan het einde van de tunnel. Want wij als tv-makers hebben er helemaal NIETS aan om mensen neer te zetten als stommeriken, integendeel. Ik wil altijd vrijblijvend in gesprek gaan met gezinnen.. je zit aan niks vast.

Charlotte_88

Quote from: Varia on Aug 31, 2020, 09:01 PM
Nog niet misschien, eens in de media, dit wordt nooit meer vergeten, youtube facebook, je bent sociaal enorm kwetsbaar.

In mijn werk bij tv zie ik juist heel vaak dat er mooie initiatieven ontstaan, dat men elkaar wil helpen of steun biedt. Ons doel is ook de gezinnen schuldenvrij te maken.

Katniss

Het doel zal vast heel nobel zijn, maar dat betekent niet dat het je niet heel lang blijft achtervolgen. Persoonlijk zou ik ook niet graag op TV komen, zeker niet met betrekking tot mijn schulden. Hoe goed het ook bedoeld is. Het was al moeilijk om hulp te vragen bij de gemeente en daar ben je nog redelijk anoniem.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

NietEenVanJullie

Ik ben Maatschappelijk werker (niet in Nederland) en ik begrijp dat, als productie bedrijf, jullie hier wat hopen te tonen en dat "schaamte" jullie programma wat meer drama geeft maar ik zie hier ook een bedrijf wat zich op kwetsbare mensen richt om kijkers te scoren en persoonlijk zou ik klanten adviseren niet mee te doen en dat jullie even kijken hoe ethisch jullie bezig zijn, maar ja, wie ben ik?

jan

Hoi Charlotte_88,

zodra het op TV is gelijk op social media is, met dito commentaar en als je kind een school zit, is dit gelijk onderwerp van gesprek op een schoolplein. Dit ligt zo gevoelig en er is angst voor de omgeving.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Charlotte_88, hoe kunnen mensen jou bereiken?