Betalingsproblemen op geregistreerde kredieten bij jongeren nemen toe

Started by Dick, Aug 28, 2020, 12:50 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Ten opzichte van 2018 bleef het totaal aantal consumenten met een  betalingsprobleem* op geregistreerde kredieten in 2019 nagenoeg gelijk. Hiervan is ruim 14% onder de 30 jaar. Het absolute aantal jongeren onder de 30 jaar met betalingsproblemen (98.890) is nog relatief laag, maar de betalingsproblemen onder jongeren tot 24 jaar zijn de afgelopen vijf jaar wel met bijna 70% gestegen.

https://www.bkr.nl/nieuws/2020/6/betalingsproblemen-op-geregistreerde-kredieten-bij-jongeren-nemen-toe/
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Joost

Dit ligt toch aan een stuk scholing van de jeugd. Onze kinderen mogen pas iets kopen als er geld voor is. Dit hoort gewoon bij de opvoeding.

willy

Beste Joost, uit ervaring leren we onze kinderen met geld om gaan.
Slechte scholing van de jeugd is niet het probleem,
het geheel afwezig zijn van deze scholing is het probleem.
Studieschulden daar maakt men "reclame" voor op de scholen.
Heb je zelf geleerd op school, dat je bij geboorte moet gaan sparen voor de studie van je kinderen?
Ik heb dit gedaan omdat ik uit ervaring geleerd heb, er kwam geen studie voor mij,
mijn sociale-dienst moeder kon het niet betalen.

jan

Het probleem is dat de marketing gericht is op de verkoop. Jongeren luisteren liever naar marketing verhalen, dan naar de ouders. Schulden kunnen zo snel oplopen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator