Toegelaten

Started by WSNPer, Aug 19, 2020, 11:24 PM

Previous topic - Next topic

WSNPer

Sinds kort behoren tot de categorie WSNP, de rechtbank heeft ons gelukkig toegelaten. Alle begin is moeilijk, wij hebben inmiddels een bewindvoerder en een postblokkade. We hebben natuurlijk het e.a. doorgelezen, maar wat staat ons te wachten? We hebben leefgeld en hoe doe je dit nu goed. Misschien stomme vragen, maar wij zitten er wel mee.

Katniss

Gefeliciteerd met jullie toelating. Zelf heb ik niet dat geluk gehad, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Snuffel rond op dit forum en je zult zien hoe andere mensen het doen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

WSNPer

Dankje, ik dit wel nodig. ik voel mij een beetje verloren.

chapter

wat wil je weten?
Heb je ook bewind omdat je hebt over leefgeld. Dan veranderd er niet zoveel. Wem zal bwv berekening maken en mogelijk leefgeld bijstellen

Marjan12

Wat fijn voor jullie en je hebt zicht op een goed einde. Die 3 jaar gaan snel voorbij en je leert er veel van. Ik heb niet in de WNSP gezeten, maar ik ben wel jaren bezig geweest om mijn schuld af te lossen. Ik heb nu geleerd met weinig rond te komen, ik kan nu zelfs sparen.

equestrian

Het klinkt misschien vreemd maar ook ik zeg "Gefeliciteerd!!"

Echt die 3 jaar vliegen voorbij. Als ik nu terug kijk naar de maanden (en jaren) vóór de WSNP ben ik zo blij met deze mogelijkheid. Wij moeten nog bijna 21 weken en dan zit het erop. Of we hebben goede hoop dat het dan voorbij is.

Vragen?? stel ze maar en er is vast wel iemand die ze kan beantwoorden.

Voor nu is het eerst nog spannend maar denk dan aan de rust die je vanaf nu krijgt ;-)

Oh en voor de anderen: er is bij ons een VTLB berekend door de bewindvoerder maar we hebben vrijwillig nog hulp van het GKB waardoor wij ook spraken over weekgeld (intussen maandgeld)

abnormaal

Die drie jaar zijn jaren, waarvan je veel vaardigheden leert voor je gezin en om eerlijk te zijn, je hebt zorgen, maar het is ook een gezellige tijd, omdat je veel samen moet doen en samen creatief moet zijn.

En als je normaal doet en je aan de afspraken houd, dan heb je na 3 jaar een schone lei.

WSNPer

Over 14 dagen is de zitting en als dit door de rechter wordt goedgekeurd, start de WSNP voor ons. Ik heb al wat informatie gehad en gedurende een lage tijd verloopt mijn post via de bewindvoerder. Ik krijg nog een gesprek met wat wij wel mogen en wat wij vooral niet moeten doen. Wij mogen geen nieuwe schulden maken, dus wij moeten overal op gaan laten. Drie jaar lijkt lang, maar je krijgt je vrijheid er door terug.

Dick

Zorg dat je een goede verstandhouding krijg met de bewindvoerder. Laat je door haar of hem goed voorlichten en stel vragen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

chapter

Geen schulden maken zou niet alleen goed zijn voor duur wsnp. In en uitgaven in balans blijft belangrijk. Je wilt niet na wsnp weer in traject moeten 

jan

Dit is een periode waar je veel van kunt leren.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator