Nederland krijgt te maken met ongekende economische krimp

Started by Joost, Aug 14, 2020, 12:32 PM

Previous topic - Next topic

Joost

De Europese economie kromp in het tweede kwartaal met 11,9 procent en ook in de lidstaten was er sprake van sterke teruggang. Vrijdag worden de cijfers over de Nederlandse economie in die periode gepubliceerd. Dan wordt duidelijk in welke mate het bruto binnenlands product (bbp) gekrompen is.

https://www.nu.nl/economie/6070591/nederland-krijgt-te-maken-met-ongekende-economische-krimp.html

In Nederland een terugval van 8% in het tweede kwartaal. Heel veel mensen hun inkomen kwijt en nu hoe verder? Als je er niet voor stond, dan kom je heel gemakkelijk in de schulden.

willy

We hebben het over een daling van 15% in 6 maanden.
Het is officieel dus een recessie.
Maar even afwachten wat er nog komt.
Volgens mij kunnen we 2020, wat dat betreft, maar beter vergeten.
Skip Christmas, rechtdoor naar 2021.

admin

2020 is een verloren jaar, ook economisch gezien. Ik hoop dat het snel weer normaal wordt.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Marjan12

Dan is er ook geen geld meer voor de zorg, terwijl wij, emotioneel zwaar werk verrichten. De managers krijgen wel een bonus en wij krijgen een almoes. Dit wou ik even kwijt!

Meelezertje

Ik begrijp je. Vooral van die ongelijkheid met de hoge piefs doet zeer. Persoonlijk hou ik er rekening mee, over de hele breedte van de arbeidersklasse en gepensioneerden met klein pensioentje,  dat de pijn vooral daar gevoeld zal worden. De crisis moet betaald worden. Linksom of rechtsom.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

marco

De maatschappij is oneerlijk verdeeld. Maar dit veroorzaken wij zelf. Als wij het anders willen, moeten wij volgend jaar anders gaan stemmen. Het zorgstelsel moet op de kop en terug naar het ziekenfonds! Het is raar dat managers in de zorg enorme bedragen verdienen, terwijl de ziekenverzorgers, met heel veel verantwoordelijkheden en goede ideeen een almoes krijgen.
Marco en Bianca

chapter

aalmoes vind ik wel meevallen met 2000 netto. Ik vraag mij wel af hoe je sat wilt betalen. Er is al een flinke loonsverhoging geweest meen ongeveer 7%. Als je iedereen in zorg 3% erbij geeft gaat om miljarden. de 1000 netto bonus komt er oktober aan. Niet alleen zorg heeft piek wat denk je van winkels schoonmakers voedsel producenten etc.
Als je zirg erbij geeft moet het wel ergens vandaan komen bv meer belasting die nu is verlaagd dan hou je zelfde over

willy

De angst is ,als je de zorg, bovenop de 7% voorheen, nog een opslag geeft.
Beginnen de leraren, politie, gemeenteambtenaren, en alle mensen in de non-profit bij te vragen,
en een risico kunnen ze altijd vinden.
Leerkrachten lopen verhoogd risico bij lesgeven, politie bij verhoogde agressie,
gemeente ambtenaren omdat ze mensen te woord moeten staan.
Dat andere deze risico's ook lopen, dat is voor hen niet van belang.
Als men nu geld bijgeeft, dan ontspoort de economie nog meer.
Dat verantwoord nog niet het gedrag, om de 2e kamer te ontvluchten bij stemming.
Maar ja, binnenkort verkiezingen hé.
Extra kosten van welk personeel dan ook, vergroot de economische krimp.

mikemike

Natuurlijk vind ik ook het verschil tussen rijk en arm veel te groot maar vind de zorg ook weer niet zo speciaal dat die er nu alleen nog meer geld bij moeten , zitten zeker groepen in de zorg die  niet zoveel betaald krijgen maar dat geld niet voor de hele sector. en denk dat er heel veel beroeps groepen aan de onderkant van de arbeidsmarkt zitten die als je naar de zwaarte van hun job kijkt eigenlijk wal wat er bij zouden mogen krijgen.

abnormaal

Zorg, is denkbaar werk, maar de betaling is ondankbaar, gezien wat je betaald krijgt. Zorg managers leven daar en tegen als God in Frankrijk.

Meelezertje

Quote from: marco on Aug 18, 2020, 11:23 PM
De maatschappij is oneerlijk verdeeld. Maar dit veroorzaken wij zelf. Als wij het anders willen, moeten wij volgend jaar anders gaan stemmen.
Ik weet niet of dat helpt. Iedere partij heeft punten die je aanspreken en dingen die je totaal niet aanspreken. Kies je voor het een, dan moet je die andere punten op de koop toenemen. Bovendien worden er in de coalitie besprekingen standpunten ingeruild. Zachtjesaan verlies ik mijn vertrouwen in de politiek. Ik ben geen demonstrant of zo. Actie kost me teveel energie voor te weinig opbrengst. Ik ga ervan uit dat  we steeds meer voor onszelf zullen moeten zorgen. Daar steek ik mijn energie in. Ook zie ik een grotere rol voor de kerken en humanitaire instellingen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Dick

Quote from: Meelezertje on Aug 27, 2020, 02:29 PM
Quote from: marco on Aug 18, 2020, 11:23 PM
De maatschappij is oneerlijk verdeeld. Maar dit veroorzaken wij zelf. Als wij het anders willen, moeten wij volgend jaar anders gaan stemmen.
Ik weet niet of dat helpt. Iedere partij heeft punten die je aanspreken en dingen die je totaal niet aanspreken. Kies je voor het een, dan moet je die andere punten op de koop toenemen. Bovendien worden er in de coalitie besprekingen standpunten ingeruild. Zachtjesaan verlies ik mijn vertrouwen in de politiek. Ik ben geen demonstrant of zo. Actie kost me teveel energie voor te weinig opbrengst. Ik ga ervan uit dat  we steeds meer voor onszelf zullen moeten zorgen. Daar steek ik mijn energie in. Ook zie ik een grotere rol voor de kerken en humanitaire instellingen.

Het politiek landschap is er verdeeld en er zijn geen stabiele factoren meer. Ze vechten om de gunst van de kiezer en hierbij beloven ze gouden bergen. En uiteindelijk kunnen ze het niet waar maken, omdat ze water bij de wijn moeten doen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Joost

Ik weet niet of je beter af bent, met de PvdA of andere linkse partij. Zodra ze regeren, doen leven ze weer voor zichzelf, het lijk wel of ze voor de baantjes gaan.

jan

De gaan weer een crisis tegemoet, je hebt er niets aan als politieke partijen er samen niet uitkomen. De beste man of vrouw, moet de functie krijgen, die nodig is om het land er weer bovenop te krijgen. Ook al is die van de PvdA of VVD. Er moeten banen komen en behouden worden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator