Schulden genoeg

Started by spaardoel, Jul 29, 2020, 08:12 PM

Previous topic - Next topic

spaardoel

Bedankt voor jullie reacties

Heftig om te lezen dat jullie ook allemaal wel een verslaving hebben, en ja eigenlijk heeft iedereen zo zijn ding.. 3000,die nu is afbetaald..ik heb wel meer dan 100 000 verspeeld dat voelt natuurlijk Klote.

Ik hou dit mijzelf voor, omdat ik in 2022 een huis moet kopen. De prijzen zijn niet  normaal hoog en ik ben gewoon al 7 jaar gokverslaafd komt door dat en door dat.. je maakt veel dingen mee.. het leven is niet altijd eerlijk, maar een verslaving is mijn eigen probleem daar ben ik mij van bewust..

Ik denk dat ik het nodig heb om hier te sturen hoe het gaat. 

marco

Ik heb niet alleen geld weggegooid, maar tekort gedaan aan mijn vrouw en mijn gezin. Het is zeker klote, maar wees blij dat het je nu overkomt en niet als je een relatie en een gezin hebt.
Marco en Bianca

spaardoel

Ja ben ik blij om, aan de andere kant denk ik dan zou ik het danhebben gedaan, als ik in die situatie zou zitten ? Maar het kan iedereen over komen. gelukkig is het mij nu over komen, maar nu er nog vanaf komen 🤯

spaardoel

Bedankt voor de reactie.

Ik hou jullie elke maand op de hoogte hoe het gaat met sparen.

Maandag voor laatst de fout in gegaan.
Dit kan ik soms maanden vol houden hoor maar als je dan 1x toegeeft dan kun je het vergeten. Begin weer over nieuw en jij marco elke dag heeft iets moois te bieden

marco

Quote from: spaardoel on Nov 05, 2020, 09:16 PM

Maandag voor laatst de fout in gegaan.
Dit kan ik soms maanden vol houden hoor maar als je dan 1x toegeeft dan kun je het vergeten. Begin weer over nieuw en jij marco elke dag heeft iets moois te bieden

Dat is heel makkelijk, herken dit aan mijn zelf. Je krijgt een advertentie te zien, je klikt vervolgens 500 euro armer, die je niet kunt missen. elke keer denk je dat je het terug verdient. Leg dit maar thuis eens uit, als je op een minimum budget leeft en jij even 500 euro hebt uitgegeven.

Ik ben er gelukkig vanaf, maar het heeft ons veel ellende gebracht. Elke dag zoals het komt, zonder schulden en zonder verslaving.
Marco en Bianca

Joost

Het is geen schande om je problemen op te lossen. Het is een schande als je het niet doet. Hoe heb je dit eigenlijk aangepakt? Ik denk dat toe thuis niet erg gezellig was.

Marjan12

Als je schulden zijn afgelost gaat dit een stuk makkelijker. Het kan wel, maar je krijgt niet zoveel hypotheek.

spaardoel

Ik laat weer eens iets van mij horen,  inmiddels heb ik een huis en ben ik echt goed bezig. Omdat ik op het randje altijd heb geleefd, wil ik zo zuinig mogelijk leven en de hypotheek aflossen. Misschien een ander topic openen of zou dat mensen jaloers maken?

Rotterdam01

Gefeliciteerd alles weer op de rit, sluit gewoon hier aan dat leest het hele verhaal ? Grtz

Joost

Leuk nieuws, je maakt mensen niet jaloers, maar geeft ze hoop en stimuleert ze om uit de rode cijfers te blijven!

spaardoel

Oke huis gekocht voor 192500 stand hypotheek 190000. 5 maanden en 10 000 extra afgelost boven op de rente aflossing :) stand momenteel 177960. Het plan is elk jaar 10% extra aflossen

Joost

Over 10 jaar aflossingsvrij........

Creatipsa

Hallo Spaardoel,

ik heb in je berichten hierboven gelezen dat je enkele jaren geleden problemen gehad hebt met gokken.

Heeft dat bij het aanvragen van een hypotheek eigenlijk een belemmering opgeleverd?    Worden er over zoiets vragen gesteld door een hypotheekverstrekker, of helemaal niet?   Ik vroeg me dit zomaar af.

spaardoel

Nee, totaal niet juist. Ik ben ken ook andere gokkers en die zeiden dat het geen probleem was. Jaren dacht ik dat het niet kon maar je hoeft alleen de kosten te hebben op je rekening met 5 of 6 000 kan hey gewoon al...

spaardoel

Nu ben ik al een tijdje gestopt, super trots en bizar hoeveel geld ik eigenlijk weg gooide vroeger