Schulden

Started by José, Jul 25, 2020, 03:20 PM

Previous topic - Next topic

Katniss

Klopt! Zorg dat je een vaste plaats hebt waar je alles neerlegd en werk het minimaal 1x in de maand bij.
Op die manier kun je ook maandelijks bijhouden wat je hebt afgelost op elke schuld.
Weet je nu ook hoeveel je per week te besteden hebt? Indien ja, houd je daaraan vast.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Misschien een tip voor je:

https://schulden-vrij.info/index.php/topic,51384.0.html

Alle beetje helpen.........

José

Quote from: Katniss on Jul 29, 2020, 01:13 PM
Klopt! Zorg dat je een vaste plaats hebt waar je alles neerlegd en werk het minimaal 1x in de maand bij.
Op die manier kun je ook maandelijks bijhouden wat je hebt afgelost op elke schuld.
Weet je nu ook hoeveel je per week te besteden hebt? Indien ja, houd je daaraan vast.

Eerst moet ik de roodstand wegwerken, dan kan ik verder. Ik denk nu na, voor dat ik maar een cent uitgeef.

José

Quote from: Joost on Jul 30, 2020, 09:50 AM
Misschien een tip voor je:

https://schulden-vrij.info/index.php/topic,51384.0.html

Alle beetje helpen.........

Ik heb 3 keer een nieuw toestel gehad, ik ben nu nog aan het zoeken waar het bewijs heb gelaten. Waarschijnlijk kan ik in oude mail wat terug vinden.

Joost

Ik zou een schuldenmeter maken en dit per maand of gebeurtenis bijwerken. Je hebt zo altijd overzicht!

Marjan12

Een schuldenmeter motiveert altijd heel goed.

marco

Jazeker, houdt je op het "rechte" pad, want je ziet de gevolgen. Een boekhouding in combinatie met budgettering helpt ook goed. Je weet waar het blijft en wat je nog over hebt. Wij gebruiken dit nog steeds. Is er geen budget en geld, dan wordt het niet gekocht.
Marco en Bianca

willy

Ook niet meteen dezelfde dag iets kopen helpt.
En altijd bedenken, heb ik het nodig om te overleven.
Heb hier nog een Nokia 2760, voldoet voor mij perfect.
Online bestellen kan je er niet mee, in verleiding raken iets te kopen ook niet.
Je kan er niet mee op het WWW. (Wild Wild West)

Boodschappen met een lijstje, helpt bij ons ook goed.
Alleen wat op het lijstje staat, kopen.
Heb je iets vergeten ,volgende keer op lijstje, en dus in het budget.
Geen funshoppen, (winkelen zonder iets nodig hebben),
Géén Lotto/ Staatsloten/ Postcodelotterij , etc.
Geen onnodige abonnementen.
(Fitness abonnement zijn bijvoorbeeld de duurste , vaak ongebruikte, abonnementen.)
Neem contact op met Uw gemeente, en zoek hulp.
Kijk rond voor gratis activiteiten etc.
Ik las vroeger ,toen ik op school zat, dagelijks de krant, in de bibliotheek.
Totdat ik hem zelf rond ging brengen.