Als je ingelogd bent op de door Jan genoemde site kun je ook opvragen of er nog elders een pensioenrecht van je staat wat nog niet in het overzicht is opgenomen. Weet je bij welk pensioenfonds Nedcar/ grootmetaal bijv aangesloten was? Dan kun je op hun site ook inloggen. Het kan zijn dat tijdens je WAO ook pensioenpremie ingelegd wordt bij het bedrijf waar je voorafgaand aan de WAO in dienst was. Dat is per bedrijf apart geregeld. Bij mijn man is de pensioenpremie deels doorbetaald/ ingelegd tijdens zijn WAO periode
helaas alles uitgezocht en alleen een klein aanvullend pensioentje nog bij de gewone AOW.
Maar ik heb wat minder leuk nieuws gekregen van mijn huisarts.
Ik bleef maar steeds bezig met die angst dat ik het niet ga redden/halen op termijn en slapeloze nachten en stress houden.
Ik heb van de huisarts medicatie tegen PTTS, gekregen waardoor het ietsje beter gaat, ik ben/was werkelijk doodmoe, maar kon niet slapen.
Sinds kort ben ik dus aan het leven van datgene wat ik nu zou krijgen aan WAO, plus Huur en Zorg Toeslag, en dan de rest sparen voor mijn buffertje.
Dat viel behoorlijk tegen hoor, het ging vanaf jan. steeds moeizamer en mijn zorgen werden echt niet minder.
Zelfs uitgezocht op internet mbt. "bijverdienen" in de WAO maar dat is ook praktisch onhaalbaar, want het levert nul komma nul op.
Met pech en een Herkeuring zou ik mijn huidige WAO de komende 3,5 jaar op het spel zetten en dat die gehalveerd zou worden.
Aan het stoppen met roken werkt ook niet bepaald mee, maar ik heb er de inkomsten niet naar en het gaat van mijn spaargeld, en later mijn boodschappengeld in de AOW, af.
Verder heb ik nog 2 honden te voeren en dat gaat er ook nog eens af.
Ik weet echt niet meer hoe ik het vroeger deed, komplete black-out en ik voel me helemaal verloren.
Ik durf zelfs de supermarkt niet in, omdat ik denk dat ik dan teveel uitgeef aan boodschappen.
Hoewel mijn zwager die mijn administratie doet het allemaal nog steeds heel positief ziet, zie ik het helemaal niet meer zitten en ben panisch om dadelijk weer schulden te hebben.
Samengevat: Ik ben een hoop ellende, althans zo voel ik me, al ben ik nu dan uit de schulden.