Ik ben ook een alleenstaande moeder, ik begrijp waar je doorheen bent gegaan. En ik sta niet meer te wachten op een prins op een wit of zwart paard!
Ik denk dat ik door al die financiƫle problemen ook een control-freak ben geworden.
Ik wil gewoon eigen en volledig beheer over mijn geld, en ben als de dood om weer problemen te krijgen.
Ik denk dat als ik iemand zou tegenkomen, ik het eerste zou vragen of vissen hoe het met zijn financieƫn zit.
Niet omdat ik een gold-digger ben, maar stel je voor dat ik een probleemfiguur tegenkom, op dat vlak, dan zit ik weer in de shit.
Ik zou dat echt niet nog es willen meemaken, en gunnen doe ik het ook niemand hoor.
Trouwens toen ikzelf in de penarie zat, wilde ik geeneens een partner, puur omwille van het feit dat ik wel wat anders aan mijn hoofd had.
Als ik zie hoe ik alweer in de stress schiet van wat deelbetalingen van Jaarrekeningen, en een kleine "paniek"-uitschieter vanwege dat Corona-gebeuren, want ik zit al vanaf maart 2020 binnen en heb toen zelf ook Corona gehad, nee geef mijn portie maar aan fikkie.
Ik ga na alles wat ik gelezen heb, proberen om dadelijk mijn inkomen te "verlagen" naar AOW-nivo, en van het overblijvende deel te leven, en wat meer opzij leggen om het allemaal op te gaan vangen, al is het maar een beetje dan.
Ik moet idd ook gaan leren om te "sparen" want dat was voorheen niet echt mogelijk.
Ik had mijn uitkering, en daarvan leefde ik, met weinig tot geen buffer, want vakantiegeld en Belastingteruggave, dat ging in de loop van het jaar ook alweer op.
Ik was alleen maar gefocust om van die schulden af te komen.
Achteraf bezien had ik mss ook beter in de Schuldhulpverlening kunnen gaan, dan had ik dat proces wellicht verkort, maar ik heb het alleen gedaan en dat is ook weer een pluspunt.
Mss moet ik gewoon het bedrag wat ik gebruikte om af te lossen aan de kant gaan leggen, als buffer, voor als ik in de AOW zit, maar dan is het ook erg dunnetjes gesteld met huishoudgeld.
Ik maak sowieso niks op aan "luxe" behalve dat ik Netflix heb, en ik heb mijn 2 hondjes wel verzekerd voor Dierziektekosten en ik wil dat ze het goed hebben.
Nogmaals ik ben het niet meer gewend om geen schulden te hebben, maar nu door dat Corona-gebeuren wel bang voor de toekomst.
Het is echt allemaal heel nieuw voor me.