Tips/trucs vóór het starten schuldhulpsanering/wsnp

Started by In_z@k_&_@$$, May 17, 2020, 11:47 AM

Previous topic - Next topic

chapter

maakt niks uit getrouwd of samenwonend. Ze houd eigen inkomen alleen wordt bv huur naar rato verdeeld wat invloed heeft op jou vtlb.

In_z@k_&_@$$

Quote from: chapter on Jun 26, 2020, 04:58 PM
maakt niks uit getrouwd of samenwonend. Ze houd eigen inkomen alleen wordt bv huur naar rato verdeeld wat invloed heeft op jou vtlb.

klopt zoiets zei mijn vrouw dus ook.... huurwoning staat op mijn naam, Ik betaal nu de volledige huur en zij helpt om rond te komen van haar inkomen. bij een scheiding moet zij zich uitschrijven en hoeft ze ook niet officieel bij te dragen aan de huur. Per maand is dat misschien niet veel... maar over meerdere jaren gaat dat wel in de papieren lopen.

de schulden zijn van oorsprong van mij en staan ook mijn naam. tijdens het huwelijk zijn ze natuurlijk toegenomen maar nog steeds op mijn naam.

marco

je moet zo snel mogelijk in dit traject traject terecht komen, dan krijg je rust.
Marco en Bianca

Joost

Als je dit eenmaal is aangepakt, geeft het ook rust in je relatie. Problematische schulden hebben is altijd stress hebben.

In_z@k_&_@$$

Quote from: Joost on Jun 30, 2020, 09:26 AM
Als je dit eenmaal is aangepakt, geeft het ook rust in je relatie. Problematische schulden hebben is altijd stress hebben.

Rust!! En tegelijk jarenlang op een houtje bijten. Werk ik mij daarvoor dagelijks 8 uur in het zweet... klote kut wereld! klote kut systeem! klote kut wijf van een parasiet!   :-[ :-[ :-[ :-[ :-X :-\ :'( :'(

chapter

zo slecht is traject niet en als ze door hebben dat je wel samen woont en voor financieel gewin zulle fratsen uithaald is het ook einde traject en kun je 10 jaar wachten. Misschien goed inlezen ik had met vtlb can 2600 in wsnp meer als zonder.

Alleen huur wordt naar rato verdeeld dus zo n drama is dat ook niet. En eigen zorgverzekering

wil je uit ellende zorg dan dat je het netjes doet. Dan hoef je niet steeds achterom te kijken. Verraders slapen niet

Joost

Je moet vooruit kijken en eerlijk zijn. De waarheid achterhaald zich altijd snel !

In_z@k_&_@$$

even een update....

ruim 1,5 jaar verder en nog geen stap verder....
mijn ex heeft via loonbeslag en bankbeslag ongeveer een ton weggehaald. en is geen schuldeiser meer.
gemeente doet niks in afwachting van nihilstelling kinderalimentatie (eisen nihilstelling om uitzicht te hebben op succesvol bemiddelingsfase)
en dat traject wil niet vlot lopen....

ik heb gelukkig geen last van deurwaarders.... als ik zn brief ontvang verwijst ik ze naar de gemeente met de mededeling dat we nog niet zo ver zijn dat de bemiddeling wordt opgestart..... gek genoeg nemen ze daar genoegen mee en hoor ik nu al meer dan een jaar niets meer van de banken en de belastingdienst!!

Onder tussen natuurlijk wel de stress van de schulden in mn achterhoofd..... Al heb ik nu wel mn volledige salaris zonder dat ik iets afbetaal..... dus ik leef wel van meer dan de VTLB.... Dat zal op een dag wel gedonder gaan geven

marco

QuoteOnder tussen natuurlijk wel de stress van de schulden in mn achterhoofd..... Al heb ik nu wel mn volledige salaris zonder dat ik iets afbetaal..... dus ik leef wel van meer dan de VTLB.... Dat zal op een dag wel gedonder gaan geven

Ik zou zo snel mogelijk contact zoeken met de gemeente, want er komt ellende van. Sterkte
Marco en Bianca

mikemike

Quote from: in_zak_en_as on Oct 27, 2021, 03:45 PM
Onder tussen natuurlijk wel de stress van de schulden in mn achterhoofd..... Al heb ik nu wel mn volledige salaris zonder dat ik iets afbetaal..... dus ik leef wel van meer dan de VTLB.... Dat zal op een dag wel gedonder gaan geven

Hier moet je natuurlijk ook mee oppassen want dat kan een wsnp traject ook in de weg gaan zitten als je tijden het voortraject  helemaal niks aflost op je schulden of niks reserveert hiervoor

jan

QuoteDat zal op een dag wel gedonder gaan geven

Dit wil je echt niet! Ze kunnen je dit zwaar aanrekenen, dus denk goed na met wat je doet.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Meelezertje

Het woord 'trucs' doet het hem voor mij. Eerlijk duurt het langst.  Iedereen kan domme fouten maken, maar beken ze en stop ermee. Geeft ook de meeste rust. Stress is slecht voor je gezondheid
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

In_z@k_&_@$$

Ik ben door mijn ex genaaid en ze is met heel wat geld er vandoor gegaan. Plus heb ik ook nog eens zoveel schulden dat ik niks meer kan doen komende 4 a 5 jaar, dan in armoede te leven.

Daarnaast tig-keer door het gerechtssysteem genaaid.... ze stapelen fout op fout of grijpen de meest onnozele futiliteiten aan om een belachelijke uitspraak te verantwoorden. uiteraard in mijn nadeel!

Tegelijk ook nog eens door mn advocaat die zich nauwelijks inlas en of strategisch kon zijn genaaid. Hij vroeg allelei stukken bij mij op en legde ze met alle gemak bij de tegenpartij. Vervolgens kon ik mij daartegen gaan verdedigen.... onnozel heb ik altijd meegewerkt aan deze vorm van zelf-kastijding...

En niet te vergeten de naaiende en snaaiende belastingdienst. Die komt, hoe dan ook, altijd lijkenpikken.. Maakt niet uit of je het geld wel of niet hebt. Zodra je het hebt, hebben zij het.

Ik ben als simpele arbeider met iets hoger inkomen dan modaal tot de bedelstaf gebracht... Ik moest leven van de voedselbank en kon nauwelijks luiers voor m'n kind kopen..... een plasluier moest goed vol zijn voor ik hm weggooide.... ik heb op het punt gestaan om mijzelf en anderen de ergste dingen aan te doen.... godzijdank heb ik mijzelf kunnen herpakken...

Kom mij ajb. niet vertellen dat eerlijk zijn het langst duurt. Dat is namelijk een fabel die je kinderen voorhoudt. Was ik eerder oneerlijk, sluw, gehaaid en voor mij part agressief.... dan zat ik niet in deze shit!! Want ik was eerlijk en braaf... daar was een koorknaapje niets bij vergeleken....

Eerlijk zijn duurt helemaal niet het langst.
Eerlijk zijn, is alleen het NAÏEFST...!

Bij de gemeente hebben ze mij zelf verteld om nu niet af te lossen en alleen ervoor te zorgen dat mijn schulden niet toenemen in afwachting van de bemiddelingsfase. Op dat moment lag er nog volledig beslag op mijn loon. Dat is inmiddels opgeheven en hebben ze blijkbaar niet beseft dat ik nu meer geld heb dan de beslagvrij te laten voet. Terwijl ik al vaker heb aangegeven dat er geen beslag meer op mijn loon ligt. Staat allemaal op de email of op de audio opnamen van de gesprekken....

genoeg is genoeg

jan

Vervelend allemaal, vraag desnoods een sociaal raadsman om advies, voordat je fouten maakt, waarmee je een aantal jaren goed last kan hebben.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

abnormaal

Tip reserveer geld voor de aankomende tijd. Zet wat cash geld opzij, in de WSNP krijg je straks 10% onder het minimum en ze volgen bankverkeer.