Hoi,
Als je wil klagen over het rechtssysteem mag dat natuurlijk. Kijk anders eens in de verhalen van anderen, dan zie je dat jij echt niet de enige bent. Er zijn veel meer mensen die helaas hebben ontdekt dat het recht in Nederland vaker krom is.
Helaas kun je daar helemaal niets tegen of aan doen. Het is roeien met de riemen die je hebt. Voor mij is dat de ervaring dat als iets heel moeilijk is, het waarschijnlijk niet de manier is. Het kost heel veel energie en vaak negatieve.
Kijk dus naar wat voor mogelijkheden jij wel hebt. Ga praten bij de gemeente. WSNP (al heb ik het zelf niet mee mogen maken) is wellicht wel DE oplossing voor jouw probleem. Het geeft je in ieder geval na 3 tot 5 jaar weer de mogelijkheid om je leven op te bouwen zonder die molensteen van schulden.
Ik denk dat hier heel veel mensen zijn die jou heel goed begrijpen. Ik begrijp je in ieder geval heel erg goed. Nog steeds zit ik met een behoorlijke schuld en leeft mijn ex zijn leventje in luxe. Eerlijk? Nee, absoluut niet. Kan ik er nog wat aan veranderen? Nee, daar ga ik ook geen energie meer insteken. Als ik rustig blijf door betalen komt er ook een einde aan mijn ellende. Ik ben er sterker van geworden omdat ik er heel veel van heb geleerd. Ik heb mij bij de situatie neergelegd en ik weet dat ik mij nooit meer zo diep in de schulden zal steken. Gelukkig denkt mijn huidige partner er precies zo over. Over uiterlijk 7 jaar, maar hopelijk eerder ben ik schuldenvrij.
Ga dus kijken naar wat wel kan. Waar kun je hulp vinden? Ga op zoek en schroom niet maar vraag om hulp.
Heel veel sterkte en blijf uiten wat je dwars zit.