In de Schulden door straks Corona

Started by Melissavb, May 03, 2020, 03:35 PM

Previous topic - Next topic

Melissavb

Ik heb momenteel maar een fractie van het inkomen wat ik voor de corona crisis had. Ik had een 0 uren contract, maar ik werkte 32 uur per week. Momenteel werk zo'n 12 uur, ik zit nu onder bijstandsniveau, terwijl de vaste kosten gewoon doorgaan. Ik heb een doorlopend krediet, waarvan ik geen gebruik wil maken, maar ik ontkom er niet aan, als mijn spaarcentjes op zijn. De verhuurder wil ook zijn geld.

Wat kan ik doen?

peter

Dit is heel vervelend, je kunt het e.a. navragen bij de gemeente van je woonplaats. Of je kunt hulp vragen bij schuldhulpmaatje.nl
Peter
Administrator Forum

equestrian

Om te voorkomen dat je ijn de problemen komt zou ik zeker z.s.m. contact opnemen met de gemeente wat jouw opties zijn voor financiƫle ondersteuning.

Is het niet zo als je een bepaalde periode een x aantal uren werkt en dat is nu minder dat je dan een gedeeltelijke ww uitkering kan aanvragen?
Ik zou ook nog even het uwv bellen om te vragen of je recht hebt op een uitkering.

Succes

chapter

heb je ww aangevraagd dat jan als je 5 uur verliest en aan qekeneis voldoet

Melissavb

Quote from: chapter on May 03, 2020, 10:34 PM
heb je ww aangevraagd dat jan als je 5 uur verliest en aan qekeneis voldoet

Snap ik niet

Melissavb

Quote from: equestrian on May 03, 2020, 09:56 PM
Om te voorkomen dat je ijn de problemen komt zou ik zeker z.s.m. contact opnemen met de gemeente wat jouw opties zijn voor financiƫle ondersteuning.

Is het niet zo als je een bepaalde periode een x aantal uren werkt en dat is nu minder dat je dan een gedeeltelijke ww uitkering kan aanvragen?
Ik zou ook nog even het uwv bellen om te vragen of je recht hebt op een uitkering.

Succes

Ik heb diverse vragen uitstaan en nog geen duidelijk antwoord gehad. Ik begrijp het niet.

Melissavb

Quote from: peter on May 03, 2020, 08:02 PM
Dit is heel vervelend, je kunt het e.a. navragen bij de gemeente van je woonplaats. Of je kunt hulp vragen bij schuldhulpmaatje.nl

Ik heb nog geen contact gezocht, maar ik ga dit wel doen.

peter

Je moet zelf wel actie ondernemen, niemand anders gaat het voor je doen. Dus email en bel er achteraan!
Peter
Administrator Forum

Melissavb

Mijn situatie is niet veranderd. In wanhoop ben ik op bezoek geweest bij het UWV WERKbedrijf. Ik heb nu een optie om te laten omscholen naar een baan in de ICT. Ik werk nu tijdelijk in de gezondheidszorg, maar ik weet nu dat dit niets voor mij is. Maar ja je moet toch brood op de plank en in sommige gevallen is het dankbaar werk.

Dick

je hebt inkomen en je hebt een keuze, dus er is wel iets veranderd. Als je in de ICT kun je veelal thuis werken. En je hebt een inkomen nodig om te leven.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

hoopvol

In de ict sector is veel werk, het is misschien wel 1 van de beroepen die geen last hebben van wat er nu gebeurt. Ik zou als je de kans heb mensbeelden voor de omscholing. Veel succes!