Corona gaat ons allemaal raken

Started by abnormaal, Apr 11, 2020, 10:59 AM

Previous topic - Next topic

abnormaal

Op verzoek van een aantal leden heb ik een apart onderwerp gemaakt m.b.t. Corona. De reden is dat deze epidemie ons allemaal gaat raken. Het vervelende in alles is, je hebt geen keuze het overkomt je. Familie of jezelf worden ziek en hoe dan ook, je gaat dit voelen in portemonnee.  Daarnaast kun je niet doen wat je wilt, je kan niet sporten of winkelen noem maar op.

jan

Helaas wel, je krijgt volgens mij een soort van V vormige dip. Het ging goed en er was geen reden voor een echte dip. Met niet alles gaat het slecht, de supermarkten doen het goed en de online winkels. Elk nadeel heeft ook een voordeel.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Het bedrijf (installatie en loodgieters) waar ik werk heeft het nog nooit zo druk gehad. In niet elke sector gaat slecht. Mensen zitten meer thuis, misschien is er straks geen behoefte meer aan winkelen of naar de horeca te gaan.

abnormaal

Consumenten gedrag veranderd, misschien is dit blijvend omdat mensen erachter komen, dat je ook thuis kunt genieten i.p.v. de horeca. Werken gaat ook veranderen, mensen kunnen meer thuis werken, wat dacht je dat mensen straks weer een werkplek af kunnen trekken van de belasting. Er zijn straks genoeg andere mogelijkheden. Corona dwingt de samenleving te veranderen. Zorgpersoneel komt weer in een ander perspectief te staan en school gaan meer met de computer doen, om het leraren tekort weg te nemen.

Joost

Krijg je geen onderscheid tussen bureau werkzaamheden en mensen die moeten werken met hun handen. Dit is de loodgieter, maar ook de dokter.

Marjan12

Het leven is heel anders geworden. Ik ben ook ziek en ben nu thuis, gelukkig heb ik lichte klachten, zoals een beetje hoesten en hoofdpijn. De kids hebben gelukkig niets.

jan

Wordt maar weer snel gezond. Gelukkig heb je milde klachten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

Quote from: Marjan12 on Apr 14, 2020, 10:13 PM
Het leven is heel anders geworden. Ik ben ook ziek en ben nu thuis, gelukkig heb ik lichte klachten, zoals een beetje hoesten en hoofdpijn. De kids hebben gelukkig niets.

Beterschap en hopelijk blijft het hierbij 💪😷

chapter

ik denk niet dat iedereen financieel gaat raken. Werk zelf in loondienst in de zorg en pgb. Daarvoor is het goed geregeld en maak mij dan ook geen zorgen. Werk is anders ingedeeld omdat delen gesloten zijn maar heb het net zo druk

abnormaal

Het raakt mensen die nu al moeilijk kunnen rondkomen. Bijvoorbeeld flexwerkers en mensen die werken bijvoorbeeld in de bloemen e.d.

mikemike

Quote from: chapter on Apr 16, 2020, 11:33 PM
ik denk niet dat iedereen financieel gaat raken. Werk zelf in loondienst in de zorg en pgb. Daarvoor is het goed geregeld en maak mij dan ook geen zorgen. Werk is anders ingedeeld omdat delen gesloten zijn maar heb het net zo druk
Je hoeft niet direct je werk kwijt te raken om geraakt te worden, het geld wat de overheid nu allemaal uitgeeft moet straks weer terug komen, ook  de uitkeringen van al die mensen die straks hun baan verdienen moeten betaald worden en er komen minder inkomsten via de belastingen .
De kans dat er straks belastingverhogingen komen  en bezuinigingen  zijn zeer groot,  Ook zullen dingen als reizen en de zorg  een stuk duurder worden denk dat de tijd van de goedkope vliegreisjes voorbij zijn.
Misschien dat de zorgmedewerkers wat beter gewaardeerd gaan worden  hopelijk ook financieel, maar algemene zaken toeslagen,zorgkosten zullen duurder worden en dan  word het afwachten waar de regering het overige geld wilt vandaan halen.
Maar om misschien een beetje positief te eindigen misschien dat de wereld  er op termijn beter van word

peter

Het raakt echt ieereen en geeft je te denken. Corona raakt onze in gezondheid zwakkere medemens. Deze moet je beschermen en dit heeft een prijs. Met een krimp van de economie, komen er snel meer schuldenaren bij. Ik verwacht ook dat dit een dip is, maar het zal jaren duren voor dat alles weer normaal is. Ik ben blij dat ik mijn hypotheek heb overgesloten.
Peter
Administrator Forum

Indeschulden

Help !!! Ik ben ondernemer in de horeca, met een goed lopende zaak.  Mijn eigen vermogen is nu aan het verdampen, de huur is opgeschort van mijn pand is op geschoord en over drie maanden moet ik dit betalen. Mijn voorraden kan ik weggooien of weggeven, want sommige producten zijn niet lang houdbaar. Als de horeca weer open mag, moet ik veel financiĆ«le schade inhalen. Stel je voor ik red het niet, wordt dan failliet verklaard en ik kan ook de WSNP, want dit is geheel buiten mijn schuld. Ik heb hier best zorgen over.

abnormaal

Ik neem aan, dat je om hulp heb gevraagd bij de overheid. Als je ondernemer bent, zonder BV, dan ben je ook aansprakelijk v.w.b. je prive vermogen. Wat je moet doen, is alles goed documenteren. Als corona weg is, dan zijn er straks andere problemen. Mensen besteden hun geld nu anders, dan voorheen.

Meelezertje

"Mensen besteden hun geld straks anders dan voorheen".

Ik denk dat velen ontdekken dat een eenvoudig overzichtelijk leven heerlijk is. Dat je in je thuis ook heerlijk van je kopje koffie en lunch kunt genieten en ineens zoveel geld overhoudt, waardoor zelfs misschien minder werken mogelijk wordt. Vooral voor de horeca zie ik minder toekomst.

Ben overigens heel blij de rente op hypotheek ook voor 20 jaar vastgezet  te hebben
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45