Hoe Wehkamp met woekerrente geld verdient

Started by Rick, Feb 16, 2020, 12:09 AM

Previous topic - Next topic

Rick

Journalist Jeroen van Bergeijk van De Volkskrant ontdekte undercover bij de klantenservice van Wehkamp dat het bedrijf er dol op is om klanten vol te stoppen met leningen. Of zoals Wehkamp dat noemt: 'gespreid betalen'. Tegen 14 procent rente.

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/hoe-wehkamp-met-woekerrente-geld-verdient/ar-BB101wS4?ocid=spartanntp

HET IS EEN SCHANDALIG VERDIENMODEL !!!!!!!!!!

abnormaal

Klopt, maar je drukt zelf op <enter> toets, dus je hebt een keuze om het niet te doen.

Rick

abnormaal

Nee, het wordt mensen te gemakkelijk gemaakt om te lenen. En deze mensen vinden het ook gemakkelijk om te lenen.

Rick

De rente is zeer laag 0% en zij durven 14% te vragen. Er zit iets niet goed bij de Wehkamp, dit zijn boeven en ik vind ze net zo erg als de flitskrediet aanbieders.

jan

Je koopt bij Wehkamp, omdat je vaak niet anders kan, als de wasmachine stuk was, dan konden we deze snel vervangen. Ok, wel wat rente, maar wij waren geholpen. Zaak is dat je, je niet laat verleiden tot andere aankopen, anders dan zak je verder het schulden moeras in.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Uit nood maakt ik hiervan wel eens gebruik, het is geen flitskrediet!!! Toen de wasmachine er mee stopte had ik geen andere keus, ik was maar wat blij dat ik hiervan gebruik kon maken. Ik vond het niet erg om 14% rente te betalen. De vergelijking met een flitskrediet gaat niet op.