Momenteel bezorg ik post. Ik loop 5 dagen per week, soms 4, om even wat rust te pakken. Per dag loop ik ongeveer 5 uur. Dat is een gemiddelde. Ik loop dus gemiddeld 25 uur per week. Dat is best vermoeiend en kan me niet zo snel indenken of dat er andere beroepsgroepen zijn waar nog meer wordt bewogen.
Hoe dan ook; ik pak zo'n 800 tot 900 euro per maand en kom gewoon niet goed rond; ik heb enkele minimale regelingen lopen en moet daarnaast ook goed eten doordat ik veel energie verbruik. Ik leef dus behoorlijk krap. Doordat ik maand in, maand uit, in krapte moet doorbrengen, is de kans op schulden of financiƫle problemen groot; er zijn namelijk geen marges, even uitweiden met je uitgaven, kan simpelweg op geen enkele manier. Er hoeft maar iets te gebeuren en mijn uitgaven overschrijden mijn inkomsten.
Bestaan hier oplossingen voor om de situatie te verbeteren?
- Ik heb zorg- en huurtoeslag;
- Ik heb een laag inkomen regeling van de gemeente (eenmalig 400 euro per jaar wat je krijgt toegewezen);
- Om af en toe te kunnen genieten heb ik een minimaregeling waarbij je elk jaar 100 euro krijgt toegewezen, voor iets waar je het aan wilt besteden (binnen de reglementen);
Wat kan ik nog meer doen om minder in krapte te hoeven leven, hoe doen andere mensen dit? Eventuele links naar hulpbronnen zijn ook welkom.