Ik werk veel en ben toch ontzettend arm

Started by Geengeld, Jan 20, 2020, 01:00 PM

Previous topic - Next topic

Geengeld

Quote from: Meelezertje on Jan 22, 2020, 05:19 PM
Op internet zijn vee beroepskeuzetesten te vinden. Ik denk dat je een persoon bent die niet graag de hele dag mensen om zich heen heeft?  Misschien chauffeur? Er zijn zoveel mogelijkheden.

De vraag 'wat voor werk wil ik gaan doen' is niet aan de orde. Chauffeur is iets wat ik zeker prettig zou vinden, klopt. Kijk, ik moest destijds ook even heel snel wat werk hebben en als postbezorger heb je nou eenmaal een ongelooflijk makkelijke sollicitatieprocedure, slaat echt nergens op. Chauffeur pakketten heb ik geprobeerd, tevergeefs (eigen vervoer vereist), maar dit zou ik wel heel graag als volgende stap zien.

Dennis

Hoeveel uur werk je eigenlijk op een dag? Kun overigens meer uren maken?

Geengeld

Hi!

Zie https://schulden-vrij.info/index.php/topic,51293.msg97567.html#msg97567, daar heb ik daar wat over verteld. Natuurlijk kan ik meer uren maken, maar punt is wel, mijn lichaam zal daar niet mee akkoord gaan zoals ik heb beschreven. En het uurloon blijft dan zeer laag dus heel veel zou ik er sowieso niet mee opschieten, vanuit financieel oogpunt. Maar mijn lichaam gaat echt geen goedkeuring geven om meer uren te maken. Fysiek ben je bekaf na 25 - 30 uur lopen per week. Bedankt voor je reactie!

Geengeld

Quote from: Meelezertje on Jan 21, 2020, 07:22 PM
Als vuilnisman verdien je meer dan velen op kantoor!

Dat is inderdaad wel wat je mensen hoort zeggen; vuilnismannen verdienen goed.

Via uitzendbureau Startpeople werd er een tijd geleden in een vacature 10,xx toegezegd. Dus ik denk dat dat een fabeltje is; uitzendbureau's moeten de lonen van werkgevers volgen.

Hier wordt bijvoorbeeld 10,84 euro beloofd: https://www.uitzendbureau.nl/vacature/9488968-belader-bijrijder-afvalverwerking

Hier 11,10 euro: https://www.uitzendbureau.nl/vacature/9471141-belader

Ik kan me niet voorstellen dat kantoormedewerkers zo weinig verdienen, dus ik ga er vanuit dat de tijd dat vuilnismannen goed verdienden alweer voorbij is? Of niet?

jan

Vuilnismannen zijn ambtenaren en worden goed betaald. Daarnaast bouwen zijn ook een pensioen op, handig als je straks 75 jaar bent ;)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niets van je redenatie.

equestrian

Quote from: Geengeld on Jan 22, 2020, 09:49 PM
Quote from: Dennis on Jan 22, 2020, 04:47 PM
QuoteOok jij bedankt voor jouw bijdrage. Het stomme is (en je hebt helemaal gelijk, ik heb je reactie begrepen), is dat ik iets kan op hoger niveau, maar niet op een kantoor terecht wil komen. Dat past totaal niet bij mij. Dat zie ik eigenlijk als mijn enige "carriere probleem"; dat kantoor!

Je keuze wordt enorm beperkt. Je zet je zo enorm schaakmat.

Klopt. Het past niet bij mijn persoonlijkheid. Op kantoor kan ik niet gelukkig worden. Ik vind het geen prettige werkomgeving. Daarnaast maakt het mijn werk ook erg saai, er is weinig vrijheid (je kan niet even kort iets anders doen voor jezelf etc.), je zit zo dicht op elkaars lip, dat zijn o.a. zwaarwegende redenen voor mij om niet op een kantoor te gaan zitten.

eeehhh geen idee hoe jij aan het beeld komt dat je geen vrijheid hebt....... ik werk al mijn hele leven op kantoor en heb enorm veel vrijheid. ja je moet je uren verantwoorden. Dus wil ik tussen de middag even een langere lunchpauze.... geen probleem... moet ik even langer in de middag werken of verlof voor schrijven. Wil ik kort even snel iets voor mezelf doen.... dat kan.. maar ook dan moet ik mijn uren verantwoorden. Dit is niet alleen op kantoor zo. Dicht op elkaars lip valt ook wel mee. Als ik behoefte heb aan rust ga ik thuis werken of zoek een kantoor waar ik alleen kan werken.

Ik proef uit jouw reacties alleen maar wat je niet wil en kan........... Mijn advies is "omdenken"! Kijk niet naar dingen die je niet kan en wil maar naar dingen die je wel kan en wil. De wereld ligt aan je voeten maar het is aan jou om een stap te nemen om meer uren te maken, ander werk te zoeken, een opleiding te volgen en dat je geen jongere meer bent is geen excuus. Ik ben op gevorderde leeftijd en volg nog een studie naast mijn fulltime baan en mijn "werk" als moeder en huisvrouw.

Dennis

Als geen andere keuze hebt, dan is dit je enige mogelijkheid. Maar hoe zit het als je een leuke m/v ontmoet en hiermee een leven wilt gaan opbouwen?

Domgansje1957

Ik zou gaan om- of bijscholen, om mijn mogelijkheden te vergroten. Of bijv. magazijn-medewerker.
Anno 2020 heb je het niet meer voor het uitkiezen, en door zoveel "te schrappen", omdat je het "niet leuk vind", dat wordt ook niet geaccepteerd als je bijv. een uitkering zou hebben en verplicht bent om te solliciteren.
Gewoon een beroepskeuzetest doen en van daar uit verder.
Niet beledigend bedoeld overigens, maar waar je ook zou werken, met 5 uur betaald werken per dag, red je het op den duur niet als je je iets wil "gunnen", met bijv. leuke dingen doen en alleenwonend.

hoopvol

Ik zie hier hovenier voorbij komen maar ook dat valt zonder specifieke ervaring onder de minimumloonberoepen. Soms moet je even voorbij jezelf denken. Ik ben hbo geschoold maar toen ik 2014-2015 in slecht weer kwam heb ik zelfs bij strandtenten te toiletten schoongemaakt. Tja ook geen baan waar ik blij van werd maar het zorgde er wel voor dat ik boodschappen kon halen. Ben het met je eens dat je met €900,- niet echt een buffer kan opbouwen en het lijkt mij eng, 1 x tegenslag en je gaat.

willy

Bij weinig geld of hoge schuld (risico) is kieskeurigheid niet van toepassing.
Vanuit een baan waarvan je kan leven, kan je naar iets anders zoeken;
Een baan uitsluiten omdat het niet leuk lijkt, maar verder geen geld om te leven,
is niet de beste gedachtegang.
Heb zelf jaren een rotbaan gehad.
Geen top baan, maar het betaalde de rekeningen.
En van daaruit scholing gevolgd en zo verder gekomen.
Nee, ik heb nog steeds niet mijn droom job, maar mijn vrouw is content,
de rekeningen worden betaald, en ik heb een veilige buffer.

Marjan12

Waarom ga je niet in de zorg werken, genoeg kansen.

Domgansje1957

Ik zou gewoon als prioriteit kiezen dat ik een baan had/kreeg waarvan de rekeningen betaald kunnen worden, en van daar uit verder.

Ik zit in de WAO, en over een paar jaar in de AOW, zonder aanvullend pensioen, want dat heb ik niet kunnen opbouwen omdat ik al jaren in de WAO zit, en bovendien schulden had die betaald moesten worden, maar ik ben toch aan het rondkijken voor iets wat ik van thuis uit kan doen, ook als zinvolle dagbesteding en om een bijverdienste te hebben.

Zolang ik iets vind waarbij ik mijn arbeidsongeschiktheidspercentage niet verspeel voorlopig, blijf ik zoeken en me alles uitpluizen, maar ik zal alles doen en aanpakken om mijn inkomen op een bepaald peil te houden als ik in de AOW kom, en nu leef ik al van het inkomen dat ik dan zal hebben en zet nu de komende 3 jaar alles op mijn spaarrekening om die "beroemde" buffer op te bouwen, en al gaat het moeizaam, en het is geen vetpot, maar tot nu toe lukt het.