Author Topic: Gesloten spaarrekening 🤔  (Read 9243 times)

Offline Rotterdam01

• Top Poster
Gesloten spaarrekening 🤔
« on: April 10, 2021, 11:43:29 AM »
Beetje rare plek om iets te vragen over een spaarrekening maar misschien weet iemand dit.

Mijn vrouw bouwt nagenoeg geen pensioen op, wij hebben nu een pensioenspaar rekening geopend bij NN, maar op het moment dat je geld opneemt vanaf je pensioen, ga je daar belasting over betalen !

We zoeken iets waar je een normale spaarrekening hebt waar je echt 10 of 15 jaar niet aan MAG en KAN komen.
Dat je alleen aan je eigen geld kan komen als je hem opzegt.

Vroeger had je dat zgn.Garant Sparen maar dat is ook weg....

Weet iemand of dit ergens te openen is.
Een gewone spaarrrekening kan natuurlijk ook maar de verleiding is dan weer groot.

Met 2 muisklikken is het er af.

Offline Joost

• member
  • Top Poster
Re: Gesloten spaarrekening 🤔
« Reply #1 on: April 10, 2021, 04:52:19 PM »
Wij hebben tegenwoordig ook een spaarrekening, met geld erop. Je hebt spaardeposito's, hierop kun je inleggen.

https://www.ing.nl/particulier/sparen/sparen-met-vaste-rente/spaardeposito/index.html 500 euro minimaal en 10 jaar vast. Met 2 muis klinken zit je er 10 jaar aanvast.

De rente is 0,2% per jaar. Dus 1000 euro levert 2 euro op. Wij willen een stevige reserve hebben en daarna gaan wij aflossen in ons huis, die wij 2 jaar geleden hebben gekocht (ex huurhuis).

Rente huis is 2,7% rente, dus aflossen levert meer geld op. Doel is over 10 jaar vrij van hypotheek.

Schulden Forum

« Reply #1 on: April 10, 2021, 04:52:19 PM »

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #2 on: April 10, 2021, 09:17:04 PM »
Hi Joost, ja ik had deze gelezen bij ING maar je kunt dit niet meer openen  die rekening.
Ik krijg een beetje flashback van een doodlopend krediet rekening die wij ooit hadden, aflossen opnemen enz, dus echt vast sparen gaat m nu niet worden, mits er een bankslot op komt zeg maar.
« Last Edit: April 10, 2021, 09:18:55 PM by Rotterdam01 »

Offline Katniss

• Vip Members
  • Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
« Reply #3 on: April 12, 2021, 08:13:09 AM »
Maar als je belasting gaat betalen op het moment dat je geld gaat opnemen van die rekening, dan mag je daar nu toch belastingvrij op sparen. Dus een bruto bedrag? Dan is het namelijk logisch. Op het moment dat je met pensioen gaat betaal je minder belasting dan nu, daarom is dat gunstig. Wellicht nog even goed naar kijken.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Schulden Forum

« Reply #4 on: April 12, 2021, 09:47:37 PM »

Offline Rotterdam01

• Top Poster
« Reply #5 on: April 13, 2021, 04:28:02 AM »
Kattniss,zeker bedankt voor je eyeopener, super.
Joost, wauw dit is exact we we zochten, bedankt, het valt in box 3 , ik moet me daar nog even op focussen, maar goed het worden ook geen tonnen dus het zal wel meevallen allemaal.🙂