+-

Author Topic: Joepie, hypotheek afgelost dit jaar ! 🙂  (Read 3868 times)

Offline Rotterdam01

• + Lid
  • **
Joepie, hypotheek afgelost dit jaar ! 🙂
« on: January 16, 2020, 06:56:42 PM »
In December hopen wij toch echt onze 2e kleine hypotheek waar nog maar € 6500 van open staat,afgelost te hebben.Over 12 maanden kunnen we dan versneld de grote PL gaan aflossen.Dus dit jaar eind breien aan de 2e hypotheek.Die kost 205 euro pm, met vakantiegeld en elke maand 200 extra moet er een eind aan te breien zijn, boete is 69 euro, ING al over gebeld, so be it.Je moet keuzes maken, kan niet allebei.Alle creditcards zijn nu bv weggewerkt in 1 grote lening.Daar hadden we er maar liefst 5 van, allemaal afgelost en naar die PL gezet Meer overzicht.
Wij zijn nog wel minimaal 3, 4 jaar bezig maar daarna vrij vrij vrij.. 

Hoe gaat het met jullie ?  🙂

Groetjes
« Last Edit: January 16, 2020, 07:03:32 PM by Rotterdam01 »

Offline Joost

• Top Poster
Re: Joepie, hypotheek afgelost dit jaar ! 🙂
« Reply #1 on: January 16, 2020, 10:48:03 PM »
Met ons gaat het goed, wij zijn nu spaarders zonder rente..... En jullie hebben rust gecreëerd.

Schulden Forum

« Reply #1 on: January 16, 2020, 10:48:03 PM »

Offline Katniss

• Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
« Reply #2 on: January 17, 2020, 08:59:31 AM »
Bij mij gaat het gestaag, maar dat is prima. Een van mijn schulden is rentevrij, dat scheelt een hoop. Als ik doorga zoals ik nu doe ben ik eind 2027 zo goed als schuldvrij. Ik zeg zo goed als, daar we ook nog een hypohteek op de woning hebben, maar dan is een annuiteit dus ook die is aan het einde volledig voldaan.

De woning waar ik in woon moet nodig worden opgeknapt en dat is de reden dat ik op dit moment ervoor kies om niet extra af te lossen, maar het geld in het huis te steken. Wel zorg ik dat ik een buffer heb staan. Op die manier kan ik 6 maanden zonder inkomsten zonder problemen overbruggen en met het opknappen van de woning wordt die steeds meer waard. Op dit moment is de waarde van de woning ruim een ton meer dan de hoogte van de hypotheek.

Einde van dit jaar zijn al mijn negatieve BKR noteringen verdwenen en heb ik alleen nog 1 schuld op mijn naam staan. De andere schuld is bij een vroegere vriendin (welke mij een virtueel mes in mijn rug heeft gestoken) haar bedrijf. Voor beide schulden hou ik mij natuurlijk aan de betaalafspraken.

Mijn vriend is op financieel op zicht volkomen het tegenpool van mijn ex-partner. Waar mijn ex-partner zich op allerlei manieren in de schulden stak en steekt, heeft mijn partner maar 1 BKR lening genoteerd staan en dat is een positieve van de hypotheek van onze woning, dus zonder meldcodes.

Over een jaar of 5 zal ons leven er financieel een stuk beter uitzien. Mijn vriend hoeft dan geen alimentatie meer te betalen voor zijn kinderen en daarbij hebben we gepland om op dat moment genoeg geld op de rekening te hebben (bovenop onze standaard buffer) om het restant van mijn schuld dan in 1 keer te betalen.

Nu maar hopen dat alles volgens plan gaat.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Offline Marjan12

• Top Poster
« Reply #3 on: January 17, 2020, 09:39:13 AM »
Ik ben al een aantal jaren schulden vrij, als alleenstaande moeder, met opgroeiende kinder, zonder betalende vader is het soms moeilijk om niet in de oude gewoonte te vervallen. Ik hou mijzelf heel scherp, dwing mijzelf om mij vast te houden aan mijn budget. Het is nu zo, als het er niet is, wordt er niets gekocht. Soms heel vervellend voor de kinderen, ik kan ze financieel niet alles geven. Maar ze hebben een GSM, niet de allernieuwste, maar hij doet het. Verder ben voel ik mij gelukkig dat ik geen schulden meer heb en geen stress meer van het halen van het einde van de maand. Je weet wel de maandelijkse termijnen.

Offline Rotterdam01

• + Lid
  • **
« Reply #4 on: January 17, 2020, 08:30:43 PM »
Onze woning heeft bijna 80.000 aan overwaarde, maar ook wij gaan daar niks mee doen, we kiezen voor het pure blanco aflossen van de PL.Daarna kunnen we alsnog bekijken of we de hypotheek aanpakken, nu kun je die 80.000 wel inzetten om die PL weg te werken maar er,word niks weggewerkt, je zult hem hoe dan ook moeten betalen.We praten hier over meer dan 50.000 ! Joost jou verhaal is echt inspirerend voor veel mensen, we moeten niet opgeven, uiteindelijk is daar,dat lichtpuntje aan het eind van die tunnel...

Schulden Forum

« Reply #4 on: January 17, 2020, 08:30:43 PM »

Offline Rotterdam01

• + Lid
  • **
« Reply #5 on: January 17, 2020, 08:32:23 PM »
Marjan12, later als ze ouder zijn en zelf werken en wonen, leren ze dingen op hun waarde goed in te schatten en te waarderen.Ik denk dat je het heel goed doet.

Offline Joost

• Top Poster
« Reply #6 on: January 18, 2020, 02:38:20 PM »
Er is licht aan het einde van de tunnel. Om het lichtpuntje te zien, moet je starten met oplossen van het probleem. Hoe verder je vordert hoe meer energie je krijgt en wordt het lichtpuntje steeds helder en groter.  :)

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #7 on: January 18, 2020, 08:40:04 PM »
Wij ervaren de rust van alles op orde te hebben. Als er iets gebeurt, kunnen wij het nu opvangen. Een aantal jaren geleden niet, toen als er iets gebeurde moesten wij gaan schuiven met betalingen. En meestal ging alles in één keer stuk en dit zorgde voor slapeloze nachten.

Goed dat jullie in controle zijn en dit binnen een aantal jaren gaan oplossen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline Rotterdam01

• + Lid
  • **
« Reply #8 on: January 18, 2020, 11:48:15 PM »
Hartstikke mooi Jan

Schulden Forum

« Reply #8 on: January 18, 2020, 11:48:15 PM »

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #9 on: January 19, 2020, 01:43:36 PM »
Wij zijn al een hele tijd uit de schulden.(2011) Daarna zelfs een buffer opgebouwd. Die heel nodig bleek. Want ingezet om anderhalf jaar eerder te kunnen stoppen met werken. We zijn zo blij dat dat mogelijk was. Mijn man trok het echt niet meer om te werken. Nu met AOW erbij kunnen we gewoon (heel bescheiden) rondkomen. En hebben we die anderhalf jaar voorafgaand aan AOW leeftijd ook zonder werkstress kunnen leven.  Met 50 euro sparen per maand bouwen we nu ons heel erg geslonken buffer weer een beetje op. De hypotheek is aflossingsvrij gemaakt met 20 jaar vaste lage rente. Hypotheek nog ongeveer 20% van de huidige woz waarde. Maar gezien onze leeftijd laten we dat zo, zodat we zo stressvrij kunnen leven en op het moment dat ikzelf ook AOW krijg (over 7 jaar ongeveer, als we dat mogen beleven)wordt ons inkomen nog een stuk hoger. Ik werk niet en kunnen zo gezellig samen zijn. 

Zonder schulden is er zoveel mogelijk! Het is de moeite waard daar aan te werken.  En je leert heel veel van schulden wegwerken. Je leert leuk te leven van weinig. En dat neem je de rest van je leven mee, zonder het idee te hebben tekort te komen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline Dick

• Dick Moderator
  • Administrator
  • Top Poster
  • Doe maar gewoon
    • Schulden-vrij
« Reply #10 on: January 19, 2020, 09:54:21 PM »
Allemaal succes verhalen, die graag lees  ;)
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Offline Rotterdam01

• + Lid
  • **
« Reply #11 on: January 21, 2020, 07:08:37 PM »
Nou, van die loonbelasting herziening naar twee belastingschijven (inkomstenbelasting) zie je ook al niet veel terug, dus daar moeten we het ook niet van hebben, verrassend weer......

Offline Dennis

• + Lid
  • **
« Reply #12 on: January 22, 2020, 04:44:03 PM »
Van de belastingdienst moet je het hebben en ze maken niet leuker...……….

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3210
Latest: Willywortel
New This Month: 13
New This Week: 2
New Today: 1
Stats
Total Posts: 45457
Total Topics: 5686
Most Online Today: 122
Most Online Ever: 16013
(August 21, 2019, 02:38:13 PM)
Users Online
Members: 2
Guests: 80
Total: 82

Laatste berichten

Postblokkade by abnormaal
Today at 09:51:56 PM

Registratie by abnormaal
Today at 09:42:53 PM

Nu echt klaar mee ! by jan
Today at 09:19:09 PM

Bureau Krediet Registratie (BKR) by abnormaal
Yesterday at 07:58:22 PM

Negatieve BKR registratie verwijderen by abnormaal
Yesterday at 07:56:26 PM

Stichting Schulden Vrij Leven (SSVL) en Vespa Sociaal Financieel Advies. by abnormaal
Yesterday at 07:45:23 PM

Hotforum opgeheven by abnormaal
Yesterday at 07:24:23 PM

Aanpak van je persoonlijke schuldenprobleem by marco
February 23, 2020, 08:19:59 PM

Nibud budget sjabloon by abnormaal
February 23, 2020, 03:18:34 PM

Creëren van Financieel Overzicht by abnormaal
February 23, 2020, 03:16:20 PM

Niet op tijd betaald by abnormaal
February 23, 2020, 03:04:19 PM

Rood staan op de bankrekening by abnormaal