Vraag over stuiting

Started by Bobo112, Nov 06, 2019, 06:45 PM

Previous topic - Next topic

Bobo112

Hallo allen,

ik heb een vraag over het stuiten van een schuld waar ik helaas zelf geen antwoord op kan vinden.
Het betreft een schuld van Arrow Global Limited uit 2009. In 2016 hebben ze de schuld proberen te stuiten door deze naar mijn adres toe te sturen. Alleen was ik niet meer woonachtig op dit adres en stond ik ergens anders ingeschreven (netjes vermeld in het GBA register) nou vertellen de boeven van Dynamiet Nederland het volgende:

"Het feit dat u elders woonde en niet ingeschreven stond in het Basisregister is helaas niet een argument dat we voor de voeten van Arrow Global / Vesting Finance kunnen gooien. Het is de verantwoordelijkheid van de kredietnemer zorg te dragen voor de juist adresgegevens bij de kredietverstrekker.

Nu kan dit argument wél tegen een Gerechtsdeurwaarder worden gebruikt, alleen Vesting Finance is geen gerechtsdeurwaarder."

Voornamelijk het vetgedrukte trek ik in twijfel. Is het inderdaad de verantwoordelijkheid van de kredietnemer om de kredietgever te informeren van het juiste adres. Stuit niet in tegen alle logica in om uberhaupt stuiting mogelijk te maken?

Ik hoor graag jullie mening hierop.

Bij voorbaat dank

marco

Het is zo dat bij de schuldenaar veel verantwoordelijkheden worden gelegd over hun verblijfplaats. Als je verhuist moet je dit doorgeven. Als je dit niet doet, blijf je in gebrekken, zoals dit heet.

Het vetgedrukte is waar. Dit is niet leuk, maar wel de werkelijkheid.
Marco en Bianca

jan

QuoteHet is de verantwoordelijkheid van de kredietnemer zorg te dragen voor de juist adresgegevens bij de kredietverstrekker.

Arrow Global Limited, koopt schulden op. De oorzaak is blijkbaar een oude schuld, is het mogelijk dat je deze kan aflossen?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Bobo112

Quote from: jan on Nov 09, 2019, 02:21 PM
QuoteHet is de verantwoordelijkheid van de kredietnemer zorg te dragen voor de juist adresgegevens bij de kredietverstrekker.

Arrow Global Limited, koopt schulden op. De oorzaak is blijkbaar een oude schuld, is het mogelijk dat je deze kan aflossen?

Ze hebben inderdaad de schuld overgekocht van Vesting Finance. Ik kan de schuld makkelijk betalen maar op advies van Dynamiet mocht ik geen slapende honden wakker maken.

Ik wil de schuld best betalen maar met de betaling erken ik de schuld en kom ik gegarandeerd niet af van de negatieve BKR registratie.

jan

Dan moet Dynamiet ook met een oplossing komen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

abnormaal

Hoe langer je wacht, des te langer je in deze situatie blijft zitten. Hoe groot was deze schulden en heb je een BKR notering?

Bobo112

Quote from: abnormaal on Nov 12, 2019, 06:26 AM
Hoe langer je wacht, des te langer je in deze situatie blijft zitten. Hoe groot was deze schulden en heb je een BKR notering?

De schuld bedraagt op dit moment € 1300,- en ik zit al met een BKR notering code 2.

En ik ben bereid om de schuld af te betalen maar ik wil van die notering af en de enige mogelijkheid die ik zie is door de schuld verjaard te verklaren. Zou Arrow Global daar gevoelig voor zijn door aan te bieden de schuld af te betalen onder de voorwaarde dat de notering verwijderd wordt?

peter

Omdat de schuld is gestuit en opgeëist, verwacht ik niet dat je deze verjaard kan laten verklaren. Wat je zou kunnen proberen is het restbedrag betalen. Hierna zou je een verzoek kunnen indienen om deze notering te laten verwijderen. IK vind het moeilijk om hier een goed antwoord op te geven. Je kan ze een voorstel doen, mbt de BKR notering. Als het hersteld is kun je dit aan een rechter voorleggen, om de billijkheid te laten controleren.

Wat je niet uit het oog moet verliezen dat Vesting Finance schulden opkoopt en inmiddels allerlei trukjes heeft bedacht om je te laten betalen. Ze passen dit blijkbaar vaker toe.

Een BKR notering is altijd heel lastig, als je iets financieels wilt.
Peter
Administrator Forum

hrust

Door het maken van een BKR melding gijzelen ze je financieel. Als je niet betaald gaat deze nooit weg.

chapter

wat ze zeggen is waar. jij bent zelf in gebreke gebleven door niet je adres door te geven. Van verjaring is dan ook geen sprake.
Bij betaling geld datum betaling

marco

Quote from: hrust on Nov 14, 2019, 06:29 AM
Door het maken van een BKR melding gijzelen ze je financieel. Als je niet betaald gaat deze nooit weg.

Het klinkt heel lullig, maar dit heb je, jezelf aangedaan. Waarschijnlijk onbewust en onbedoeld.
Marco en Bianca

hrust

Quote from: marco on Nov 14, 2019, 08:55 PM
Quote from: hrust on Nov 14, 2019, 06:29 AM

Het klinkt heel lullig, maar dit heb je, jezelf aangedaan. Waarschijnlijk onbewust en onbedoeld.

Ik weet uit ervaring dat het je overkomt.