Schulden en nog eens schulden

Started by William23, Oct 31, 2019, 10:05 PM

Previous topic - Next topic

William23

Ik heb dit forum aandachtig doorgelezen over hoe jullie met schulden omgaan. Wij zijn 60 en 63 jaar oud. Wij hebben altijd gewerkt en geleefd. Maar nu gaan wij nadenken voor als wij 67 jaar oud zijn. Met onze huidige schuldenstand komen wij in de problemen als wij moeten stoppen met werken. Tenzij wij een betaalde baan erbij nemen. Dus wij moeten ook aan de rit......

Katniss

Welkom op het forum.
Hopelijk lukt het jullie om alles glad te strijken zodat jullie zodra jullie zijn gestopt met werken nog lekker kunnen leven.

De eerste stap is gezet: jullie weten dat er iets aangedaan moet worden. De volgende stap is gaan kijken hoeveel er precies elke maand binnenkomt en uitgaat. Mochten jullie nog vragen hebben stel ze gerust.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Marjan12

Jullie krijgen binnen kort AOW als het goed aangevuld met een pensioen. Dit is een stuk minder dan loon, dus jullie kunnen vastlopen straks als je nu niets doet.

William23

Quote from: Marjan12 on Nov 01, 2019, 10:21 PM
Jullie krijgen binnen kort AOW als het goed aangevuld met een pensioen. Dit is een stuk minder dan loon, dus jullie kunnen vastlopen straks als je nu niets doet.

Dit is het probleem, na je 67e kun je geen lening meer afsluiten en je inkomsten worden minder. Het komt erop neer dat wij straks tot onze dood een krantenwijk moeten hebben. We moeten ook sparen voor onze uitvaart, want hiermee kun je, de kinderen niet mee belasten. Een uitvaartverzekering wordt nu geweigerd, omdat wij te "oud" zijn.

Er komt heel wat kijken als je ouder wordt.

jan

Je signaleert dat jullie een probleem gaan krijgen in de toekomst. Ik adviseer je om contact te zoeken met de gemeente om dit probleem op te lossen. Zo te lezen worstelen jullie al met schulden. Dus onderneem actie, het is geen schande!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator