Problematische schulden

Started by Cliffhanger, Sep 04, 2019, 07:23 PM

Previous topic - Next topic

jan

Quote from: Cliffhanger on Sep 20, 2019, 10:04 PM
Ik krijg nu hulp van een budgetcoach, maar ik zit nog steeds in de problemen. Er komt meer in dan eruit gaat.

Volgens mij heb je geen budgetcoach nodig maar een schuldhulpverlener.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Meelezertje

Met Jan eens!  Budgetcoach kost je vaak geld. Helpt je om budgetten te maken, maar niet zo zeer om schulden op te lossen.  Zo kom je mogelijk nog erger in de problemen
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

mikemike

@Cliffhanger je zult het natuurlijk wel even de kans moeten geven of het nu een budgetcoach,schuld hulpverlener is ze kunnen natuurlijk niet 123 de problemen voor je oplossen. Als ik uit je reacties hier goed opmaak dan heb je pas een week of 2 contact opgenomen met ze denk dat je een verkeerde voorstelling heb van hoelang bepaalde zaken duren

Cliffhanger

Ik ga weer terug, ik heb nu een maand achterstand met hypotheek en de rest gaat ook niet goed.

Dick

Je moet er bovenop zitten en afspraken zwart op wit laten bevestigen. Iedereen doet zijn best, maar je moet duidelijk maken wat je problemen zijn. Van achterstand van een maand, wordt zo een half jaar. Hoe langer je wacht, des te groter jullie problemen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Joost

Je moet dit aanpakken anders heb je geen rust. Een budgetcoach is te licht voor jullie schuldenproblematiek, want je kan er nooit op eigen kracht uitkomen.

jan

Vraag om een verslag, benoem je probleem en ze moeten een oplossing bieden.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Cliffhanger

Dit klopt, maar gevoelsmatig gaat het te langzaam.

jan

Quote from: Cliffhanger on Sep 27, 2019, 10:32 PM
Dit klopt, maar gevoelsmatig gaat het te langzaam.

Zorg dat je alles inzichtelijk heb m.b.t. inkomsten en uitgaven.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Cliffhanger

Ik heb donderdag weer een afspraak, het wordt nu iets complexer, omdat ik een paar aanmaning heb, die ik onmogelijk kan betalen. Ik heb het gevoel dat ik bij de afgrond sta. Ik pin aan het begin van de maand 500 euro, omdat ik bang dat ik ben voor beslag op mijn rekening. Wat voel ik mij nu ellendig.

Katniss

Dat is een gevoel dat wij hier allemaal kennen. Een budgetcoach gaat jou hier dus niet helpen. Neem de stap naar schuldhulpverlening. Om te zorgen dat ze daar snel voor je aan de gang kunnen, zorg dat je jouw situatie goed kent. Dus dat je weet hoeveel schulden je hebt en bij wie, maar ook dat je precies weet wat er elke maand aan geld binnenkomt en wat je vaste lasten zijn.

Je geeft aan de aanmaningen hebt binnengekregen. Zorg dat je contact opneemt met degene die jou die aanmaningen hebt gestuurd. Geef aan dat je in de problemen zit en bezig bent om daarvoor hulp te krijgen. Als je in het oog hebt hoeveel ruimte  er per maand is, doe dan een betalingsvoorstel. Wellicht kun je dan zorgen dat de schuldeisers je een beetje lucht geven.

Houdt je hoofd omhoog! Schaam je niet. Wees je bewust dat je fouten hebt gemaakt, maar dat je nu trots de wereld in kunt kijken omdat jij dit nu inziet en eraan werkt om alles op orde te krijgen.
De meeste schuldeisers willen wel meedenken, maak daar gebruik van.

Je geeft aan dat je 500,- euro pint. Voor hoeveel mensen is dat? Is dat met geld voor benzine? Het is namelijk best een hoog bedrag. Wellicht kun je daarvan i.i.g. een deel opzij leggen (cash) om zaken op te vangen.

Op dit forum zijn heel veel mensen die dezelfde weg hebben bewandeld als de weg waar jij nu voor staat. Hopelijk geeft jou dat de kracht om door te gaan. Jij kan het ook redden. De eerste belangrijke stap heb je namelijk al gezet: erkenning dat je een probleem hebt.

Hopelijk kan je afspraak morgen wel een beetje helpen.Een budgetcoach kan in ieder geval zorgen voor meer inzicht. Het besparen op heel veel zaken zul je zelf moeten doen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

equestrian

Helaas kan ik mij alleen maar aansluiten bij de worden van Katniss

Zoek aub zsm hulp.... uit schaamte maar ook uit onwetendheid hebben wij jaren gewacht...... wat hebben wij daar een spijt van. Maar nu zijn we over de helft en kijken uit naar een mooiere toekomst.

Schroom niet en vraag en aanvaard hulp

chapter

ben ook benieuwd voor alleenstaande zou ik helft aanhouden. 500 voor 1 persoon is enorm.

Cliffhanger

Het is 250 euro voor bezine en 200 om te eten en 50 euro reserve

Dick

Cliff, neem actie en zorg dat de schulpverlening je helpt en kan helpen. Zorg voor een overzicht met inkomsten en uitgaven.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info