Afgewezen baan bij overheid vanwege WSNP

Started by equestrian, Aug 23, 2019, 07:34 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Hallo

Wij hebben ons al in een eerder topic voorgesteld en af en toe vraag ik ook wel iets of reageer ergens op. Maar nu zit ik toch met iets wat ik moeilijk kan plaatsen.

Ondanks dat ik een baan heb heb ik gesolliciteerd bij een andere werkgever maar daar ben ik dus afgewezen omdat ik  chantabel zou zijn omdat wij beiden in de WSNP zitten. 
Heeft iemand ervaring met zoiets?

ollie bollie

Dat heb ik nog bij geen enkele sollicitatie meegemaakt.
Carpe diem!

jan

Dit heb ik ook nog nooit gehoord. Wat vervelend voor jullie.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

Ollie Bollie en Jan.... thnx voor de reply.

Ik had dat dus ook totaal niet zien aankomen. Ik zou zeggen dat juist als je (eindelijk) in de WSNP zit, je juist niet meer chantabel bent omdat je dan bezig bent om het op te lossen en de schulden eigenlijk niet meer problematisch zijn omdat je vaak na jaren worstelen eindelijk professionele hulp hebt.
Daarnaast is het heel vervelend omdat men voor mijn gevoel ook twijfelt aan mijn integriteit terwijl ik alle jaren dat ik werk (en dat zijn er echt heel veel haha) nog nooit een aantekening, waarschuwing of wat dan ook heb gehad waardoor men zou kunnen twijfelen aan mijn integriteit en mijn normen en waarden.

We zouden toch ook gek zijn om het risico te lopen uit de WSNP gegooid te worden. We zijn over de helft. Nog geen 1,5 jaar meer en dan zijn we na bijna 9 jaar problemen hopelijk echt uit de problemen met een schone lei. Waarom zou iemand dat op het spel zetten?

Katniss

Helaas is het wel iets waar ze rekening mee moeten houden. Als iemand jou genoeg geld biedt om meteen uit de schulden te zijn, zou het kunnen dat de verleiding te groot is. Zeker omdat ze weten dat de WSNP geen pretje is, maar gewoon hardwerken. Hiermee zeg ik dus niet dat ik twijfel aan jou integeriteit.

Ik weet wel dat het geen makkelijke beslissing is om daarop iemand af te wijzen. Het is dus niet iets persoonlijks, maar echt omdat het verleden heeft uitgewezen dat deze gereserveerdheid echt nodig is. Een kat in nood maakt rare sprongen zeg maar.

Hopelijk kun je het naast je neerleggen en je er niet te druk over maken met het besef dat het niet persoonlijk is.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

chapter

dat is wel vervelend maar is hetzelfde met onderzoek in directe familie en door strafbaar feit van bv vader je de baan niet krijgt. Overheid en banken kan het wel langer achter volgen. Ook een BKR blijft nog 5 jaar staan

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

Quote from: Katniss on Aug 26, 2019, 09:12 AM
Helaas is het wel iets waar ze rekening mee moeten houden. Als iemand jou genoeg geld biedt om meteen uit de schulden te zijn, zou het kunnen dat de verleiding te groot is. Zeker omdat ze weten dat de WSNP geen pretje is, maar gewoon hardwerken. Hiermee zeg ik dus niet dat ik twijfel aan jou integeriteit.

Ik weet wel dat het geen makkelijke beslissing is om daarop iemand af te wijzen. Het is dus niet iets persoonlijks, maar echt omdat het verleden heeft uitgewezen dat deze gereserveerdheid echt nodig is. Een kat in nood maakt rare sprongen zeg maar.

Hopelijk kun je het naast je neerleggen en je er niet te druk over maken met het besef dat het niet persoonlijk is.

Dat snap ik allemaal wel maar stel dat iemand je zou helpen en je geld zou bieden ben je idd uit de WSNP maar heb je geen schone lei!! Komt er na een tijdje nog een vergeten iets ben je de sjaak en kan je opnieuw beginnen. Domste dus wat je kan doen.
WSNP geen pretje? Ik vind het wel een "pretje" omdat wij nu eindelijk tot rust komen, weer gaan leven en genieten van het leven en dat zou ik voor geen goud op deze wereld op het spel zetten voor zoiets! Klinkt vreemd maar de jaren voor de WSNP waren geen pretje. We zijn zo gelukkig dat er dit soort mogelijkheden zijn en dat we daar gebruik van mogen maken. En nee het is niet altijd even makkelijk om rond te komen maar juist dat maakt iemand sterker ..... What doesn't kill you makes you stronger ;-)

equestrian

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

equestrian

Katniss

Ik snap helemaal wat je zegt, ik probeerde het gewoon in een ander perspectief te plaatsen. Mensen die er nooit mee te maken hebben gehad denken er vaak zo over als ik schreef.

Het liefste had ik ook jaren geleden de WSNP in gegaan, helaas heeft mijn ex gezorgd dat ik dat niet kon. Nu zit ik dus nog jaren vast aan zelf aflossen en proberen afspraken te maken. Het is wat het is.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

jan

Sorry, ik had hier overheen gelezen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

equestrian

Quote from: jan on Aug 27, 2019, 05:35 PM
Sorry, ik had hier overheen gelezen.

haha dat vermoeden had ik al en daarom mijn vraag voor wie de vraag was want er was ook een (bijzondere) reactie op mijn topic

equestrian

Quote from: Katniss on Aug 27, 2019, 06:51 AM
Ik snap helemaal wat je zegt, ik probeerde het gewoon in een ander perspectief te plaatsen. Mensen die er nooit mee te maken hebben gehad denken er vaak zo over als ik schreef.

Het liefste had ik ook jaren geleden de WSNP in gegaan, helaas heeft mijn ex gezorgd dat ik dat niet kon. Nu zit ik dus nog jaren vast aan zelf aflossen en proberen afspraken te maken. Het is wat het is.

dat is ook balen voor jou :-(

En het klopt helemaal wat jij zegt. Mensen die er nooit mee te maken hebben gehad...... Hier is een spreekwoord voor "onbekend maakt onbemind" . Maar ik kan me er bij neerleggen maar ook proberen te strijden. Niet alleen voor mij zelf maar ook voor anderen in deze situatie die misschien ook willen solliciteren en ik ben meer van het laatste dan van het eerste  ;D