OPR-bedrijfskrediet nieuwe Woekeraar ?

Started by Bram, Jun 17, 2019, 07:48 PM

Previous topic - Next topic

Bram

Quote from: Marcel87 on Jul 14, 2019, 02:00 PM
Ik ben een hobby ZZP'er en ik heb mij in de nesten gewerkt door een OPR bedrijfskrediet te nemen. Ik heb 50.000 euro geleend, maar ik kan deze niet meer terug betalen. In het begin lukte het wel, maar dan betaalde ik het uit het verstrekte krediet. Ik had een plan m.b.t. een investering, maar dit is mij niet gelukt. Wat moet ik doen?

Kan je de hoofdsom terug betalen en hebben ze je al in gebreken gesteld ?

Gerard21

QuoteIn de rechtszaal kunnen leners zich beroepen op het Nederlandse recht, inclusief de maximale rente. Ferratum weet dat en spant nooit rechtszaken aan tegen wanbetalers, uit angst veel meer te verliezen dan één zaak.

https://www.trouw.nl/nieuws/het-flitskrediet-een-niet-uit-te-roeien-plaag-in-de-financiele-wereld~b40a96b2/

Zolang ze giga veel winst maken, zullen ze geen rechtszaak aanspannen tegen een wanbetaler. Wat ik wel vind is, dat je het geleende geld moet terug betalen, tegen een normale rente.

sacredfour

Marcel87, hoeveel rente en kosten moet je betalen?
Houdt er rekening mee dat als je hun lening nietig verklaart je nog altijd de hoofdsom moet terugbetalen als onverschuldigde betaling.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marcel87

Ik heb 50000 geleend met 12 termijnen van 5416. De totale rente is 14992. Dit is 30%

jan

Een positief ding, de rente is lager dan bij een flitskrediet. En dit is nog steeds niet OK.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marcel87

Ik betaal nu terug uit het krediet en dit stopt over 2 maanden. Hoe stom kom ik zijn.

jan