OPR-bedrijfskrediet nieuwe Woekeraar ?

Started by Bram, Jun 17, 2019, 07:48 PM

Previous topic - Next topic

Bram

Ik kan 50000 euro lenen en moet hier voor 64992 euro terug betalen, looptijd één jaar. IS dit ook een soort van woekerkrediet, dat buiten de AFM valt. En er staat een logo van de BKR op deze website.

https://www.opr-bedrijfskrediet.nl/

Gerard21

"Soms blijkt die hulp een gifpil te zijn."

https://www.groene.nl/artikel/het-kwam-heel-betrouwbaar-over

OPR-bedrijfskrediet heeft een relatie met Ferratum, de pijn in de bips van de AFM.

Ja, een nieuwe oude Woekeraar !

Bram

We zijn weer terug naar af! De AFM kan ze niet aanpakken, ze hebben hulp nodig van de politiek !

Botanu

HEt lijkt wel of de AFM hieraan niets doet.

Markrat

Dan moet er wel iemand  klacht indienen bij de AMF en de polititiek moet zijn geinformeerd over de nieuwe werkwijze van Ferratum aka woekerboef.

sacredfour

Er is geen limiet voor de rente die voor een zakelijk krediet in rekening mag worden gebracht.
Wel moet het binnen de perken van redelijkheid blijven.
Ik help iemand die een zakelijk krediet heeft bij Ferratum.
ons argument is deze redelijkheid en dat een rente van 37% een woekerkrediet is. Ook hier durf Ferratum niet te dagvaarden.
We hebben de lening nietig verklaard.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Markrat

De winst van deze woekeraars is te hoog. Het wordt tijd dat ook aan zakelijke kredieten limieten worden gesteld.

#woekeraars #woekerboef #ferratum #OPR-bedrijfskrediet 

Gerard21

Is het zo lucratief dat ze niemand willen dagvaarden?

jan

Spreuken 15

27 Wie woekerwinst maakt, ondergraaft zijn eigen huis,
wie zich niet laat omkopen, stelt zijn leven veilig.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Gerard21

Quote from: jan on Jul 11, 2019, 09:31 PM
Spreuken 15

Ik ben niet gelovig, maar in de bijbel konden zo ook al Woekeraars. Wat was de straf voor een woekeraar?

jan

Quote from: Gerard21 on Jul 12, 2019, 09:25 PM
Quote from: jan on Jul 11, 2019, 09:31 PM
Spreuken 15

Ik ben niet gelovig, maar in de bijbel konden zo ook al Woekeraars. Wat was de straf voor een woekeraar?

Dit loopt voor betrokkenen in de meeste gevallen slecht af. God is barhartig en straft altijd de boeven, tenzij ze oprecht berouw hebben van hun zonden. Vergeving is mogelijk via het offer van Jezus Christus.

En ik mag niet de eerste steen werpen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Gerard21

Bram

Quote from: Gerard21 on Jul 13, 2019, 10:04 AM
God stuurt de Engel des wraaks ;)

De plaag van de flitskredieten: sacredfour

Marcel87

Ik ben een hobby ZZP'er en ik heb mij in de nesten gewerkt door een OPR bedrijfskrediet te nemen. Ik heb 50.000 euro geleend, maar ik kan deze niet meer terug betalen. In het begin lukte het wel, maar dan betaalde ik het uit het verstrekte krediet. Ik had een plan m.b.t. een investering, maar dit is mij niet gelukt. Wat moet ik doen?