"Gijzeling" door bewindvoerder.

Started by Caspertje, Jun 01, 2019, 11:18 AM

Previous topic - Next topic

Caspertje

Hallo allemaal,

Ik heb een prangende vraag en hoop een antwoord hier te vinden.

Ik wordt financieel "gegijzeld" door mijn bewindvoerder.
De zaak is namelijk zo dat ik om de WSNP te redden onder beschermingsbewind moest. De looptijd zou ook gewoon zijn tot einde WSNP. Nu staat dit helaas niet in een van de tussen-vonnissen van WSNP. In bewindregister staat geen einddatum vermeld. Eigenlijk zit ik dus aan bewindvoering tot einde der tijden vast.

Nu is na 5 jaar WSNP goed verlopen en heb ik een schone lei. Dat is wel meest belangrijke. Dus ik vraag om opheffing alla minute van beschermingsbewind. Hier willen zij niets van weten, daar ik niet bewezen heb dat ik zelfstandig over mijn geld kan beheren. huh? Nu stellen ze ook nog dat er 3 termijnen openstaan + de opstartkosten.

Nu klopt het wel dat die kosten open staan. Hier zit alleen een heel grote maar aan vast. Deze vallen in het niet bij de geleden schade veroorzaakt door hen. Door hen is ook tot 3 keer toe bijna de WSNP tussentijds beeindigd.

Nu is het geval dat bewindvoerder en niet mee wil werken aan opheffing bewindstelling en ze willen de kosten hebben. Dit betekent wel dat ik ook hun maandtermijn elke keer dien te betalen. Dus wat zij doen is ordinair plukken.

Wat is wijsheidin deze soap zonder een raadsman in te schakelen met de onnodige kosten, daar ik gezien mijn inkomen uurtje factuurtje dien te voldoen. Geen toevoeging dus mogelijk.
Assumption is the mother of all fuck ups.

jan

Ga naar een sociaal raadsman of ga naar de stichting schuldhulpmaatje voor gratis hulp en advies. Via de rechter kun je ook een bewind laten opheffen.

Op ons collega forum (https://www.hotforum.nl/forum/schulden/) worden veel zaken behandeld over bewindvoering. De moderator (Maickel) heeft enorm veel kennis van dit onderwerp. Misschien kun je aan hem deze vraag voorleggen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator