programma voor bewind

Started by chapter, May 08, 2019, 02:22 PM

Previous topic - Next topic

chapter

hoi mede leden.
kent iemand een goed en handig programma om de financiën in te beheren. Waar je rekeningen in kan importeren om zo handig de verantwoording te maken dan alles optellen van elke transactie. ben familie bewindvoerder dus officieel pakket niet nodig en enorm duur

Alberto

Ik gebruik cashflow, dit werd aangeraden door onze begeleider om onze schulden te beheersen. Het is al een tijd terug, maar ik gebruik het nog steeds.

https://www.youtube.com/watch?v=TUkFAxQINrk

Joost

Wij gebruiken Cashflows ook, het is goed, maar niet voor bewindvoering denk ik.

jan

Als je het voor één gezin gebruikt is het makkelijk toepasbaar.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

hoi Jan.
is idd voor zoon. ga morgen installeren en proberen. Lijkt mij handiger als alles handmatig optellen per groep

Robke71

Toen wij ons realiseerde dat er meer uit ging, dan binnen kwam zijn we gaan zoeken naar een soortgelijk programma.
Nu ben ik ook wel weer handig met computers en Excel, dus naast wat programma's ook gegevens ingetikt in Excel.
Mijn afschriften kon ik direct inladen en laten uitlezen door "budget"programma's. Leuk, maar werd nioet veel bewuster van waar het geld nu echt heen ging.
Bedoel: Geldopname....Waar ging het nu aan op?

Uiteindelijk ben ik in Excel blijven hangen en gaan bouwen en zelfs ruim 10 jaar na dato bouw ik nog steeds.

Wat hield ik bij?
Inkomsten,
Vaste lasten,
Alle uitgaven, dus kassabon (ook van een ijsje) bewaren en invoeren.

Later uitgebouwd met een
Energieblad: Meterstanden noteren en dat gekoppeld aan de laatste tarieven. Kan per maand zien waar het meeste verbruik in zit. Nu weet ik of ik mijn voorschot moet gaan aanpassen of dat ik save ga spelen. Energieshoppen is vrijwel zinloos. Verkopers met gladde praatjes houd ik ook liever van mijn deur. Producten zijn soms ergens goedkoper, maar de vaste kosten (en dat vertellen ze vaak niet) zijn weer hoger. Kortingen, cadeautjes....veelal lokkers. Iemand moet dit betalen en dat zijn niet de energieleveranciers ;) Maar ik dwaal af....

Auto: Kilometerstanden, tankprijs en aantal liters geeft al wat informatie. Dit ligt natuurlijk aan wat voor auto je hebt. Mijn huidige geeft nog veel meer info en kan nu tot op de liter zien hoeveel een kilometer heeft gekost. Dit kan ik weer gebruiken om te kijken of mijn reiskosten van de werkgever dekkend zijn.

Werk: Inkomsten, reiskosten, hoeveel dagen ik gewerkt heb, enz. Een verlofdag kost me geen reiskosten, maar werkgever betaalde me wel een vast bedrag per maand.

Eigenlijk allemaal speledingetjes ;), maar een schat aan informatie.

Uiteraard ook een overzicht van schulden. Zag zo steeds meer van de enorme lijst verdwijnen en zo kwamen wij uiteindelijk schuldenvrij uit de WSNP. Enigste die nu nog op mijn list staan zijn de vrienden van de Belastingdienst. Toeslagen die herberekend werden. En neem maar van mij aan, die sturen je zoveel nieuwe berekeningen dat je de weg echt kwijt raakt.

Inmiddels zijn we al 6 jaar uit de WSNP en nog houden we veel gegevens bij. Omdat ons inkomen fors is gegroeid schieten kleine uitgaven er wel eens doorheen. Maar in grote lijnen weet ik waar het geld aan opgaat.

Het bestand is wel een persoonlijk iets geworden, maar kan kijken of ik, bij interesse, een simpele versie kan delen.

equestrian

Quote from: Robke71 on Jun 17, 2019, 08:50 PM
............
Het bestand is wel een persoonlijk iets geworden, maar kan kijken of ik, bij interesse, een simpele versie kan delen.

Ben wel zeer nieuwsgierig geworden om eerlijk te zijn

Bram

Robke71, kun je dit niet delen ?

Robke71

Ik kan het bestand niet op de site delen.
Mod: Upload folder is vol?

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

jan

Opgelost, je kan het plaatsen
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Robke71

Top, Jan.
Bedankt  :D

Bestand is hierbij toegevoegd.

Joost

Een leuk spreadsheet, dit kan mensen helpen !