+-

Author Topic: Creditcard of hypotheek aflossen ?  (Read 2617 times)

Offline Rotterdam01

• Zilver
Creditcard of hypotheek aflossen ?
« on: April 10, 2019, 11:25:05 AM »
Ik begin het te verliezen, naast de 40.000 euro is er ook nog een creditcard van 3500 euro, en een kleine 2e hypotheek van 8.000.
Weet niet meer waar eerste te beginnen, creditcard afschrijving elke maand komt op verkeerde datum, ING is de enige bank geloof ik in heel NL waar je de afschrijfdatum niet mag/kan wijzigen.Wij wilden de afschrijvingen laten plaatsvinden 1 dag na de salarissen, maar gaat mooi niet door.
De creditcard is in termijnen, de aflos betaal je over het openstaande bedrag.
Als we die hypotheek zouden aflossen houden we 210 pm extra over, ik kom niet van die kolere cc af, het is net een virus, het lukt ons niet icm de grote lening.

Offline Rotterdam01

• Zilver
Re: Creditcard of hypotheek aflossen ?
« Reply #1 on: April 10, 2019, 11:28:48 AM »
Wat zouden jullie doen ?  😥

Schulden Forum

« Reply #1 on: April 10, 2019, 11:28:48 AM »

Offline Joost

• Top Poster
« Reply #2 on: April 10, 2019, 03:20:51 PM »
Ik zou alles zetten op de CC en daarna de 2e hypotheek.

Offline Rotterdam01

• Zilver
« Reply #3 on: April 10, 2019, 06:34:18 PM »
We moeten steeds weer opnemen 2, 3 weken na de salarissen, het gaat toch steeds mis, stond gisteren met schaar in mijn handen om hem door te knippen.Rente is een killer.Ik krijg het niet voor mekaar, denk dat ik eerst met die cc begin ja.3500 is niks vergeleken met die 40, dan maar eerst die cc afwerken ivm die absurde rente...ik kom niet van dat kreng af 😓

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #4 on: April 10, 2019, 09:52:16 PM »
Je ontkomt er niet aan om alles op de CC te zetten, opnemen kost ook geld. Het is een verdienmodel van de banken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Schulden Forum

« Reply #4 on: April 10, 2019, 09:52:16 PM »

Offline Katniss

• Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
« Reply #5 on: April 11, 2019, 07:20:43 AM »
Zodra je een goed overzicht hebt van je inkomsten en uitgaven kun je gaan plannen. De volgende stap is het budgeteren.
Bijvoorbeeld: 100.- per week voor eten, 100 per week voor benzine voor 2 auto's enzovoort. Dit hangt natuurlijk af van jullie persoonlijke situatie. Zorg dan dat je binnen je budget blijft en knip die kaart door. Zolang je die kaart blijft gebruiken kom je niet uit die put.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Offline Rotterdam01

• Zilver
« Reply #6 on: April 11, 2019, 11:57:29 AM »
Hebben beslissing genomen: CC is zojuist opgezegd en de schaar is er in gezet ! 😎
Voelt nu al als een bevrijding en ik moet hem nog aflossen maar goed...vergeleken bij die 40k is dit peanuts...😅
Dus nu kunnen en willen we ook niets meer opnemen, effe hard zijn voor jezelf nu.Dit was ook een bodemloze put.
« Last Edit: April 11, 2019, 11:59:04 AM by Rotterdam01 »

Offline Rotterdam01

• Zilver
« Reply #7 on: April 22, 2019, 04:58:13 AM »
Denk dat hier ook veel mensen lezen uit nieuwsgierigheid, bijna 1200 keer gelezen en slechts 6 reacties... als er meer gereageerd wordt ook bij anderen hun topics blijft het forum levend.....

Offline abnormaal

• Moderator
  • Administrator
  • Top Poster
  • Moderator
    • Het Schulden loket
« Reply #8 on: April 22, 2019, 09:42:40 AM »
We worden heel veel gelezen, want er zijn 1,4 miljoen huishoudens met schulden, met in totaal 3 miljoen mensen. Niet iedereen wil reageren, het meelezen geeft al veel steun.
De Moderator

Schulden Forum

« Reply #8 on: April 22, 2019, 09:42:40 AM »

Offline Rotterdam01

• Zilver
« Reply #9 on: April 22, 2019, 09:44:23 AM »
Het geeft ook steun aan topic starters als er situaties komen in reacties die ze herkennen, maar goed.Mooi forum hoor trouwens 😃
« Last Edit: April 22, 2019, 09:52:55 AM by Rotterdam01 »

Offline abnormaal

• Moderator
  • Administrator
  • Top Poster
  • Moderator
    • Het Schulden loket
« Reply #10 on: April 22, 2019, 09:53:04 AM »
Jullie hebben 1,4 miljoen collega's inclusief ondergetekende.

Greetings
Ab
De Moderator

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #11 on: April 22, 2019, 10:03:44 AM »
..............Hebben beslissing genomen: CC is zojuist opgezegd en de schaar is er in gezet ! 😎
Voelt nu al als een bevrijding en ik moet hem nog aflossen maar goed...vergeleken bij die 40k is dit peanuts...😅
Dus nu kunnen en willen we ook niets meer opnemen, effe hard zijn voor jezelf nu.Dit was ook een bodemloze put...............

Het geeft ook steun aan topic starters als er situaties komen in reacties die ze herkennen, maar goed.

Bij deze.
Goed gedaan. Nu eerst die kleinste schuld aflossen. Dat motiveert enorm als er een schuld weg is. Wat Katniss aangeeft... vaste bedragen voor huishoudgeld ed is een goed idee. En met zo'n hoog inkomen als jullie hebben kun je dus best wel bijv 100 voor boodschappen aanhouden. Wij hadden een relatief kleine schuld, maar met een blijvend laag inkomen. (AOW en mini pensioentje) hebben wij super karig geleefd om de schuld weg te krijgen. Niet alleen van 'maximaal kunnen we zoveel uitgeven per budgetpost'. Maar dan juist van elke post nog proberen over te houden om in de schuld te stoppen.
Tip is ook. Hou geldstromen gescheiden. Niet gaan schuiven. En bovenal. Een koopstop. Koop niks aan kleding. Cadeautjes. Kopje koffie buiten de deur. Zelf je spullen repareren. Ook hebben wij een prijzig verzameling verkocht. Dat zette zoden aan de dijk.

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline Rotterdam01

• Zilver
« Reply #12 on: April 22, 2019, 12:45:40 PM »
Ja, dat scheelt enorm Meelezertje.
We hebben nu (pas?) besloten om de cc weg te werken, en nu moeten we wel want ik heb hem opgezegd ! Even jezelf hard aanpakken, want we namen steeds weer geld op, maximaal is hier 3 maanden overheen gegaan, laatste jaar was het aflos en na 3 dagen weer opnemen, bodemloos !

We hebben wel boven midden inkomens maar de grote PL hakt er toch in, eigen schuld ! Het lijkt er overigens op dat een hypotheekadviseur ons pas met de neus op de feiten hebben gedrukt, creditcards, leningen etc.Pas nadat deze man ons op best wel harde toon en indirect maar toch wel kenbaar maakte van "waar zijn jullie mee bezig" ! werden we wakker uit de uitstel, afstel leenproblematiek.

We zijn nu bezig om eerst die cc af te lossen, het lijkt een soort sport te worden want met het einde van een nieuwe gsm abbonement met dus de daarbij behorende wettelijke bkr registratie, belden we met de telecomverstrekker, ik wilde zwart op wit hebben dat de registratie beeindigd was (een gsm abbo met zo'n leuke nieuwe gsm er bij is een krediet, sommige mensen weten dit geen eens ?).
Dit wil ik ook doen met die vervloekte cc.
Uit het bkr, althans op beeindigd moet hij staan.

Hierna kunnen we grotere stappen nemen voor die forse PL of toch eerst die kleine hypotheek van 8000 afhandelen, maar dat hopen we over een maand of 6 te kunnen bekijken.

Bedankt voor je reactie.
« Last Edit: April 22, 2019, 12:51:29 PM by Rotterdam01 »

Offline Katniss

• Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
« Reply #13 on: April 23, 2019, 07:12:44 AM »
Goed bezig Rotterdam. Op deze manier gaat het jullie lukken om schuldenvrij te worden.

Van Meelezertje is het ook een hele goede tip: die van de geldstromen gescheiden houden. Persoonlijk heb ik twee bankrekeningen. Een voor mijn vaste lasten en eentje om te pinnen. Ik maak elke maand het bedrag dat ik mag gebruiken om boodschappen van te doen over naar mijn pinrekening. Zo kan ik het goed gescheiden houden en staat er altijd genoeg geld voor mijn vaste lasten. Voor rekeningen die niet elke maand terug komen heb ik de bedragen wel naar maandelijkse bedragen omgerekend, zodat ik ook daar niet mee in de knoei kom. Daarnaast spaar ik ook elke maand een bedrag. Zo kan voorkomen dat ik verder in de problemen kom.
Kijk even goed wat voor jullie het beste werkt en vergeet zeker niet te sparen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Offline Joost

• Top Poster
« Reply #14 on: April 23, 2019, 02:52:40 PM »
Wij hebben ook twee rekeningen. De vaste lasten (incl aflossing) en de boodschappen e.d. Ik kan mij aansluiten bij de rest dat dit heel goed werkt. Van de hoofdrekening storten wij (wekelijks) automatisch een bedrag naar de boodschappen rekeningen. Je weet precies hoe je er voor staat en je leert hoofd rekenen als je boodschappen doet.

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3150
Latest: Bram
New This Month: 2
New This Week: 1
New Today: 0
Stats
Total Posts: 44871
Total Topics: 5587
Most Online Today: 301
Most Online Ever: 449
(March 26, 2019, 03:02:37 PM)
Users Online
Members: 3
Guests: 268
Total: 271

Laatste berichten

BKR registratie niet verwijderd door incassobureau by jan
Today at 08:31:52 PM

Schulden by Hilda
Yesterday at 05:57:05 PM

Toetsrente hypotheken voor derde kwartaal 5% by redactie
June 13, 2019, 07:00:18 PM

Waarschuwing icscardsgroep.com VERDACHT by jan
June 12, 2019, 10:26:04 AM

leefgeld schulden stand by jan
June 12, 2019, 10:23:25 AM

Bijbaan en WSNP by equestrian
June 06, 2019, 09:10:57 PM

Gerechtsdeurwaarders waarschuwen voor mails van oplichters by Marjan12
June 06, 2019, 06:17:54 AM

Branchevereniging by jan
June 02, 2019, 09:46:03 AM

"Gijzeling" door bewindvoerder. by jan
June 01, 2019, 05:47:15 PM

Schuldenaars onder schrikbewind by Caspertje
May 31, 2019, 07:07:30 PM

Vrouw uit Almelo doet aangifte tegen haar bewindvoerder: ‘Nog dieper in de schul by jan
May 31, 2019, 02:26:46 PM

Stijging schulden. by Caspertje
May 31, 2019, 02:04:24 PM

Minder Nederlanders zijn in 2019 onbezorgd by Marjan12
May 31, 2019, 11:42:51 AM

Openstaande schuld ABN Amro by jan
May 30, 2019, 03:14:29 PM

Schulden USA by Caspertje
May 30, 2019, 01:29:30 PM

programma voor bewind by chapter
May 30, 2019, 01:57:10 AM

Mijn Schulden meter by Joost